فرانسه: تمام کشورهای اروپا از مسافران چین تست کرونا بگیرند



همزمان با افزایش شیوع کووید ۱۹ در چین، فرانسه از تمام کشورهای اتحادیه اروپا درخواست کرد تا از مسافرانی که از چین به اروپا می‌آیند، تست کرونا بگیرند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تنها کشورهای اتحادیه اروپا هستند که الزام به تست کرونا از مسافران از مبدا چین را انجام می‌دهند.

این در حالی است که همه مقامات اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل پیش از کریسمس بر سر این موضوع به توافق نرسیدند و مذاکرات بیشتر اتحادیه اروپا قرار است در هفته پیش‌رو برگزار شود.

فرانسه از روز یکشنبه از مسافرانی که از چین می‌آیند می‌خواهد تا نتیجه منفی تست کرونای خود را ارائه دهند و به‌طور تصادفی نیز از آن‌ها آزمایش می‌گیرد.

فرانسوا براون، وزیر بهداشت فرانسه در فرودگاه شارل دوگل پاریس گفت: فرانسه برای اعمال این روش در سراسر اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد.

براون در پاسخ به این سوال که یک مسافر از مبدا چین که مبتلا به کرونا است می‌تواند به یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا برود و از آنجا بدون کنترل به فرانسه سفر کند، گفت: به همین دلیل است که ما در سراسر اتحادیه اروپا باید هماهنگ باشیم تا کارآمدی بالاتر رود.

اقدامات جدید تا ۳۱ ژانویه در فرانسه برقرار خواهد بود. هر هفته شش پرواز از چین به سمت فرانسه انجام می‌شود و اگر پروازهای هنگ‌کنگ نیز به آن اضافه شود به ۱۰ پرواز می‌رسد.

به گزارش یورونیوز، در صورت مثبت شدن آزمایشِ هر یک از مسافران، آن‌ها باید به مدت هفت روز خود را قرنطینه کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا