فرانسه و استرالیا درساخت چند هزار گلوله برای کی یف همکاری می‌کنند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «سباستین لکورنو» (Sebastien Lecornu) وزیر دفاع فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که پاریس و استرالیا توافق کرده‌ اند تا برای ساخت «چند هزار» گلوله ۱۵۵ میلی‌ متری برای کمک به اوکراین همکاری کنند.

وزیر دفاع فرانسه این سخنان را پس از دیدار با «ریچارد مارلز» همتای استرالیایی خود در اولین گفتگوی مشترک در سطح عالی پس از انصراف کانبرا از توافق دفاعی با پاریس در راستای تفاهم با بریتانیا و ایالات متحده ۲ سال پیش، بیان کرد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آن ها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌ کشی و آزار و اذیت کی‌ یف قرار داشتند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا