فرصت معرفی ایران را از دست داده‌ایم



رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: پیش از این در بیشتر نمایشگاه‌های خارجی و بازارهای جهانی حضور داشتیم اما متاسفانه در سال‌های اخیر تحت‌تاثیر کرونا و سایر اتفاقات تحمیلی فرصت معرفی ایران در عرصه‌های جهانی را از دست داده‌ایم.

به گزارش ایسنا به ‌نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ابراهیم پورفرج در نشست آموزشی صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: فعالیت تورگردانان در قالب صادرات از سال ۸۴ پذیرفته شده است و هم‌اکنون به دلیل ارزآوری از مالیات معاف شدیم. صنعت گردشگری تحت‌تاثیر مستقیم اتفاقات محیطی است و در سال‌های گذشته آسیب و خسارات بسیاری را متحمل شده است.

او با بیان این‌که صندوق ضمانت صادرات ایران می‌تواند در زمینه‌های مختلف یاری‌گر دفاتر خدمات مسافرتی برای ورود گردشگران به کشور باشد، تاکید کرد: نیاز است تا به تورهای ورودی کمک شود تا ما بتوانیم دوباره به بازارهای جهانی گردشگری ورود جدی داشته باشیم.

رییس جامعه تورگردانان چندی پیش با اشاره به رکود سفر در پاییز  ۱۴۰۱، به رسانه‌ها گفته بود: برای سفر به ایران در فصل بهار هنوز از سوی گردشگران خارجی رزروی انجام نشده است و آژانس‌های خارجی تور ترکیه، عمان، دبی و آذربایجان جایگزین تورهای ایران کرده‌اند.

به گفته پورفرج، تعداد اندکی از گردشگران کشورهای همسایه که به انگیزه زیارت به ایران سفر می‌کنند، به اندازه گردشگران دیگر کشورها، درآمدی برای کشور تولید نمی‌کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا