فست فود غذای پرطرفدار جهان

فست فود (Fast Food) واژه­ انگلیسی است و در واقع به غذاهایی گفته می­ شود که در مدت زمان کمی آماده می­ شوند. این غذاها به ­نوعی نقطه مقابل غذاهای خانگی و سنتی هستند، در حال حاضر رستوران­ های معروفی در سطح جهان فعالیت دارند که منوی آن ها تنها شامل انواع Fast Food است.

جذابیت های Fast Food

قیمت کم­تر آن ها در مقایسه با غذاهای سنتی و منوی بسیار جذابی که دارند معمولا افراد زیادی را به خرید این نوع غذاها مشتاق کرده است.

درست است که طیف گسترده ­ای از غذاها در این گروه قرار می­ گیرند، اما نمی­توان گفت هر خوراکی که به ­سرعت آماده می­ شود جزء انواع فست فود به ­شمار می­رود. پس برای آشنایی بیشتر با انواع این غذاها تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

 

سرآغاز پخت Fast Food

برای این­که بخواهیم به تاریخچه و آغاز فروش فست فود در رستوران ­ها بپردازیم باید گفت که برای اولین بار در سال ۱۹۱۲ در شهر نیویورک رستورانی به نام اتومات افتتاح شد که غذاهای از قبل آماده­ شده را در اختیار مشتریان خود قرار می­داد.

به­ مرور زمان و استقبال افراد تعداد شعبه­ های این رستوران در سراسر آمریکا گسترش پیدا کرد، ۲۰ سال بعد از این تاریخ رستوران دیگری با نام وایت کسل همبرگرهایی با قیمت خیلی پایین را به مشتریان خود عرضه کرد. این رستوران نیز با توجه به قیمت مناسب محصولاتش در زمان کوتاهی شهرت زیادی در میان مردم آن کشور به­ دست آورد.

در دهه ۴۰ میلادی نیز برادران مکدونالد با ارئه یک منوی ساده سفارش فست فود از چند غذا نظیر همبرگر و سیب ­زمینی سرخ ­کرده به همراه چند نوع نوشیدنی وارد عرصه رقابت شدند. احتمالا مک دونالد در حال حاضر یکی از معروف­ ترین رستوران­ های فروش بهترین فست فود است که شعب زیادی در سراسر جهان دارد و شما هم شاید تا کنون نام آن را شنیده باشید.

با گذشت زمان تعداد این رستوران­ ها در تمام کشورها گسترش پیدا کرد و این نوع غذاها به خوراکی محبوب بسیاری از افراد تبدیل شد.

انواع فست فودهای معروف در رستوران

اهمیت زمان و تلاش برای انجام­ دادن کارها با سرعت بیشتر حتی روی فرهنگ غذایی افراد نیز تاثیرگذار بوده است و باعث ­شده تا رستوران­ های فروش فست فود روز به­ روز در سطح شهرها گسترش پیدا کنند. البته باید این را هم در نظر گرفت که طعم لذیذ و خوب این نوع غذاها در بالابردن سرانه مصرف آن ها تاثیر زیادی داشته است.

در چند سال گذشته نیز با وجود امکان سفارش غذا بصورت آنلاین می­توان سریع ­تر غذاهای فست فود را تهیه کرد. غذاهایی با طعم­ ها و رنگ­ های مختلف که احتمالا کم­تر کسی وجود داشته باشد که با دیدن ظاهر این غذاها برای خوردن آن ترغیب نشود. انواع غذاهای معروفی که در رستوران­ ها زیاد دیده می­شود، شامل موارد زیر است.

 

سیب زمینی سرخ ­شده

بهتر است بدانید که قدمت این غذای لذیذ مربوط به قرن ۱۷ میلادی است و اولین بار در کشور بلژیک طبخ شد. سیب ­­زمینی سرخ ­شده را می­توان به ­تنهایی با انواع طعم­ دهنده و نوشیدنی­ های مختلف سرو کرد و از خوردن آن لذت برد.

هات داگ

یک فست فودی آمریکایی محبوب که از نون باگت همراه با سوسیس پخته ­شده تشکیل شده است، می­توان این غذا را با طعم ­دهنده­ هایی مثل؛ مایونز، کچاپ و خردل مزه­دار کرد.

پاستا

پاستا، غذایی ایتالیایی است که به­ دلیل تنوع بالای طبخ اغلب جزء فست فود قرار می­گیرد، با توجه به سس­ های مختلفی که برای پخت پاستا استفاده می­شود انواع این غذا محبوبیت زیادی در بین افراد دارد.

تعدادی از انواع سس ­هایی که برای پخت پاستا استفاده می­ شود شامل موارد زیر است:

  • راگو: ترکیبات این سس شامل گوشت چرخ­ کرده، ادویه­ جات و رب گوجه فرنگی است.
  • کلاسیک: با استفاده از پنیر پارمزان، پوره گوجه فرنگی و برگ­ ریحان می­توان این سس را تهیه کرد.
  • آلفردو: یکی از سس­ های مورد علاقه در بین افراد است که ترکیبی از خامه، پنیر پارمزان، کره، نمک و فلفل است.
  • پستو: روغن زیتون، سیر، گردو، ریحان و پنیر پارمزان در کنار هم ترکیب این سس را تشکیل می­دهد.

همبرگر

قیمت مناسب و طعم خوبی که همبرگر به عنوان فست فود دارد باعث­شده تا به یکی از غذاهای لذیذ و دلپذیر در سراسر جهان تبدیل شود. این غذا از گوشت سرخ ­شده همراه با مخلفات دیگر تشکیل می­شود که در میان نان باگت برش­خورده قرار می­گیرند.

بیشتر رستوران هایی که در زمینه فروش این غذا فعالیت دارند، به ­دلیل استقبال خوب مردم امکان سفارش همبرگر به ­صورت آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کرده ­اند.

ناگت مرغ

ناگت مرغ را می­توان هم به­ صورت یخ ­زده در فروشگاه ­ها و هم این که به ­صورت داغ در رستوران­ ها تهیه کرد. در حال حاضر نیز یکی از غذاهای محبوب در میان اغلب افراد است که پخت آن نیز با روش ­های متفاوتی انجام می­شود.

مرغ سوخاری

یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه در میان افرادی که مایل به سفارش آنلاین غذا هستند مرغ سوخاری است، نحوه طبخ این غذا در کشورهای مختلف، متفاوت است. در کشور چین مردم این غذا را در مهمانی­ ها و مراسم ­های مهم خود نیز سرو می­ کنند، این غذای خوشمزه این روزها در رستوران­ ها طرفداران زیادی دارد.

 

 

ساندویچ

برای طبخ این غذا می­توان از انواع پنیر، ژامبون و تکه­ های نان به ­همراه سایر افزودنی­ ها استفاده کرد، ساندویچ غذایی است که در سرتاسر جهان علاقه­مندان زیادی دارد. در کشورهای مختلف انواع متفاوتی از این غذا طبخ می­ شود که برخی از آن ها عبارتند از:

  • وادا پاو که در هندوستان معروف است برای تهیه آن از پوره سیب­زمینی و ادویه زیاد استفاده می­ شود.
  • چاکارو ساندویچی متعلق به کشور شیلی است. طبخ این فست فود با استفاده از استیک، لوبیا سبز و گوشت بوقلمون انجام می­ شود.
  • دونر کباب ترکیه یکی از غذاهایی است که در سطح جهانی هم شهرت زیادی دارد. مواد اولیه آن شامل گوشت بره کباب­ شده، ماست و انواع سبزیجات است.
  • ترکیب گوشت دودی، خیار شور و سس خردل یکی از ساندویچ ­های معروف در کانادا به ­شمار می­رود.
  • جمع ­بندی
  • فست فود به غذاهایی گفته می­ شود که پخت آن ها در سریع ­ترین زمان ممکن انجام می­ شود، آغاز به کار رستوران­ هایی که در زمینه پخت این نوع غذاها فعالیت دارند مربوط به کشور آمریکا است. در سال­ های اخیر نیز مجموعه­ های زنجیره­ای زیادی در سراسر جهان فعالیت دارند، انواع مختلفی از این غذاها در مراکز فروش طبخ می­ شود که برخی از آن ها شامل همبرگر، پیتزایی خوشمزه، پاستا و بسیاری موارد دیگر است.
  • البته باید در نظر داشت که معمولا غذاهای سنتی زیادی نیز در هر کشوری پخته می­ شود که با گذشت زمان و ایجاد تغییراتی در نحوه طبخ آن ها جزء فست فود حساب می­ شوند. از مزایای خوب این نوع غذاها می­توان به سرعت پخت، قیمت پایین و تنوع بالای آن ها اشاره کرد.
  • می­توانید در عطاویچ که به عنوان بهترین فست فود در ایران شناخته شده است، برای سفارش همبرگرهای خوشمزه یا سفارش پیتزاهای خوش ­عطر اقدام کنید. سفارش غذای آنلاین، ساده ­ترین روش برای خوردن یک غذای عالی در عطاویچ است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا