فعالیت مدارس و دانشگاه‌های اصفهان فردا غیرحضوری شد / ادامه دورکاری کارکنان گروه‌های پرخطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: بنا بر اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان فردا شنبه ۱۷ دی ماه مدارس و دانشگاه‌ های ۱۲ شهر استان اصفهان غیرحضوری و فعالیت کارکنان گروه‌های حساس بصورت دورکاری است.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تداوم شرایط آلودگی هوا ناشی از ریزش هوای سرد و سنگین، رطوبت زیاد و کاهش میدان دید اظهار داشت: کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان با درنظرگرفتن تقاضای دانشگاه علوم پزشکی، کلاس‌های درسی در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس در مناطق شش گانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، بخش مرکزی کاشان و آران و بیدگل در روز شنبه ۱۷ دی ماه را غیرحضوری و فعالیت مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق را تعطیل اعلام کرد.

وی اضافه کرد: مطابق با تصمیم این کمیته، بخشی از کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی که در گروه‌های حساس و پرخطر قرار دارند ازجمله کارکنانی که به بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی مزمن و بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، بانوان باردار وکارکنان خانم دارای فرزند دبستانی و زیرشش سال، طی روز شنبه ۱۷ دی ماه به صورت دورکاری انجام خدمت خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان طی فردا از درب منزل اجرایی خواهد شد.

شیشه فروش افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد، شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و هسته‌های مرکزی و پرترافیک شهرها و به حضور در این اماکن حتماً از ماسک استفاده نمایند.

شیشه فروش اضافه کرد: در روز آینده فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت و نیز انجام هرگونه عملیات خاکبرداری در مناطق یاد شده ممنوع است. 

امتحانات برگزار می‌شود

 روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان نیز اعلام کرد تمامی امتحانات داخلی و نهایی مدارس در روز شنبه طبق برنامه قبلی به قوت خود باقی است و در زمان تعیین شده قبلی برگزار خواهد شد.

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز جمعه با میانگین ۱۵۳ AQI برای هشتمین روز پیاپی در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان بود و هواشناسی استان نیز نسبت به تشدید این شرایط از فردا شنبه تا اواسط هفته هشدار داده است.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا