فعالیت ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع متبرکه/۵۰ هزار نفر در امامزادگان خدمت می‌کنند



رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار نفر در بقاع متبرکه خدمت می‌کنند، گفت: ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع متبرکه فعال و خدمت می‌کنند و مراکز خوداشتغالی نیز در برخی مناطق فعال شده که در پی توسعه و رونق این حوزه هستیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز (۴ خرداد) در آیین بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌ها برای دستیابی به سعادت و قرار گرفتن تحت لوای ائمه اطهار باید در ابتدا به وجود متبرک این انبیاء و اولیاء آگاه باشند و سپس با کسب معرفت از این بزرگواران توفیق یابند.

وی افزود: مدافعان حرم به تأسی از حفظ حرم امام حسین (ع) توسط حضرت زینب (س) با هدف جلوگیری از صدمه بر مضجع شریف و دفاع از حریم حرم حضرت زینب (ع) می‌روند و در زمان شهادت به ائمه متوسل می‌شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: امامزادگان از خاندان عصمت و مانند انواری در شب‌های تار هستند که ما در لوای آنها قرار می‌گیریم، اما از آنجا که این انبیا و اولیا در نزد خداوند عزیز هستند در دهه کرامت می‌خواهیم فضای جامعه را عطرآگین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: در کشور ما بیش از ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه متبرکه موجود است که اغلب جزو امامزادگان هستند و با خاندان عصمت و طهارت نسبت داشته و چراغ‌های هدایت هستند.

وی افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که امامزادگان باید قطب فرهنگی و اجتماعی باشند، در مدت چهار سال گذشته مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی افق در امامزاده‌ها شکل گرفت و در امامزاده عبدالله شهرری با توجه به حیاط‌های متکثر امکان بارگذاری‌های فرهنگی و تبدیل این بقعه به قطب فرهنگی منطقه‌ای وجود دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: از ۸ هزار و ۷۶۷  بقع متبرکه، ۶ هزار و ،۶۰۰ بقعه متبرکه مربوط به امامزادگان منسوب به ائمه اطهار و ۳۹ پیامبر در ۳۴ بقعه در ایران مدفون هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به خدمات اجتماعی بقاع متبرکه، تصریح کرد: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته کمک معیشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در قالب ویژه برنامه‌ها و آیین قرار دوازدهم اجرایی شد.

وی تأکید کرد: ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع متبرکه فعال و خدمت می‌کنند و مراکز خوداشتغالی نیز در برخی مناطق فعال شده که در پی توسعه و رونق این حوزه هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار نفر در بقاع متبرکه خدمت می‌کنند، گفت: مراکز قرآنی در این مجموعه‌ها اعم از کرسی‌های تلاوت حلقه‌های حفظ و مفاهیم تفسیری در جریان است و باید برنامه‌های در حال اجرا سرعت و حجم بیشتری داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی خاطرنشان کرد: ۲ هزار بقعه متبرکه شاخص در کشور داریم که ظرفیت بزرگ و کاربری مقدس فرصت مغتنمی برای توسعه خدمات است و می‌توانیم در فعالیت‌های جهادی رونق بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا