قدردانی نخست وزیر عراق از استرداد عامل اصلی کشتار اسپایکر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق از اداره اینترپل عراق بابت موفقیت در این عملیات تشکر و قدردانی کرد.

رسانه‌های عراقی خبر دادند نخست وزیر عراق نیروهای اداره عربی و بین الملل وزارت کشور عراق (پلیس اینترپل عراق) را به خاطر استرداد یکی از نوادگان برادر صدام که متهم ردیف اول جنایت اسپایکر محسوب می‌شود، مورد تقدیر قرار داد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق تاکید کرد، سبعاوی به خاطر کشتار شهدای پیاگاه سپایکر در سال 2014 تحت تعقیب دولت عراق است.

رسانه ها پیش از این اعلام کرده بودند، عراق یکی از بزرگترین تروریست‌های داعش را که نقش اصلی جنایت اسپایکر را در سال 2014 داشت، از لبنان تحویل گرفته و مسترد کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه عراقی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد، این فرد عبدالله یاسر السبعاوی نام داشته و نوه سبعاوی برادر ناتنی صدام حسین دیکتاتور سابق عراق است.

دیگر رسانه‌ها نیز با انتشار تصویر عبدالله السبعاوی او را یکی از مهم‌‌ترین مجریان قتل عام دانشجویان دانشگاه نظامی اسپایکر عراق معرفی کردند.

یک منبع قضائی لبنانی هم به فرانس پرس خبر داد: السبعاوی به موجب اخطار قرمزی که اینترپل عراق صادر کرده بود در ژوئن 2022 دستگیر شد.

السبعاوی که متولد سال 1994 است روز 11 ژوئن توسط نیروهای امنیتی لبنان به اتهام ارتکاب جنایت و قتل عام در عراق دستگیر شد و روز جمعه (دیروز) تحویل نیروهای امنیتی عراقی شد.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا