قرارداد با رونالدو؛ ماله‌کشی مقامات سعودی از طریق ورزش



یک سازمان حقوق بشری از ارتباط مستقیم حکومت عربستان سعودی با پرونده پیوستن کریستیانو رونالدو به باشگاه النصر این کشور و امضای این قرارداد در راستای سرپوش گذاشتن بر جنایات ولیعهد و حاکم دوفاکتوی این کشور پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سعودی لیکس، سازمان اروپایی ـ سعودی حقوق بشر فاش کرد که امضای قرارداد میان باشگاه النصر عربستان و کریستیانو رونالدو در چارچوب ماله‌کشی مقامات سعودی از طریق ورزش قرار می‌گیرد.

طبق گزارش این سازمان، عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، وزیر ورزش عربستان در واکنش به ملحق شدن رونالدو به باشگاه النصر گفته است که مقامات ریاض از دیگر باشگاه‌های این کشور نیز حمایت خواهند کرد تا به زودی قراردادهای منحصر بفردی را با ستارگان جهان امضا کنند.

سازمان اروپایی ـ سعودی حقوق بشر در این باره اعلام کرد که اظهارات وزیر ورزش عربستان مهر تاییدی بر این مسئله است که حکومت این کشور ارتباط مستقیمی با این قرارداد و قراردادهای مشابه دیگری دارد که در آینده امضا خواهند شد.

در این گزارش آمده است، قرارداد با رونالدو بزرگترین اقدام مقامات عربستان در چارچوب تطهیر و ماله‌کشی از طریق ورزش است که طی سال‌های اخیر تلاش زیادی را در این زمینه انجام داده و مبالغ هنگفتی را در این راستا هزینه کرده‌اند و این درحالی است که عربستان به رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد و حاکم دوفاکتوی این کشور بدترین وضعیت حقوق بشر را ثبت کرده است.

سازمان اروپایی ـ سعودی حقوق بشر همچنین فاش کرد که قرارداد با رونالدو و اقدامات قبلی مانند خرید باشگاه نیوکاسل و برگزاری رویدادهای ورزشی بزرگ به یک روند رسمی برای سرپوش گذاشتن بر تخلفات و جنایاتی تبدیل شده است که رسما توسط محمد بن سلمان رهبری می‌شود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا