قلعه‌نویی: می‌توانید تا ۱۰۰۰ بشمارید؟



آفتاب‌‌نیوز :

امیر قلعه‌نویی پس از تساوی یک بر یک تیم‌های ملی فوتبال ایران مقابل روسیه در پاسخ به انتقاد خبرنگاری از حضور او روی نیمکت تیم ملی اظهار کرد: شما چرا بیش از ۱۰۰۰ هزار امتیاز من در چند سال گذشته را ندیدید؟ می‌توانید تا ۱۰۰۰ بشمارید؟ (با خنده!)

او اضافه کرد: ابتدا بگویم که باید به مخالفان هم احترام بگذاریم. قرار نیست همه من را تایید کنند و بالاخره مخالف هستند و به آن‌ها احترام می‌گذارم.

قلعه‌نویی درباره تقابل تیمش مقابل روسیه گفت: این پنجمین روز حضورم در تیم ملی است و فکر می‌کنم یکی از بازی‌های خوب چند سال اخیر را ارائه دادیم. مربی باید چند کار را انجام دهد. در ایجاد موقعیت روی دروازه حریف و جلوگیری از موقعیت‌سازی توسط تیم حریف خیلی عالی بودیم. هر آنچه را باید، انجام دادیم. این بازی بسیار من را امیدوار کرد و امیدوارم روزبه‌روز تا دی‌ماه تیم کامل‌تری شویم و از نظر نگرشی با تیم هماهنگ شویم.

او ادامه داد: از بازیکنانم ممنونم که با قلبشان بازی کردند و دویدند. عدالت بازی می‌گفت باید ۴، ۵ گل می‌زدیم، اما همین که در چند روز نگرشمان را توانستیم به تیم منتقل کنیم بسیار مهم و خوب بود. بازی خوبی را ارائه دادیم و نشانه‌اش تشویق تماشاگران در طول بازی بود. بعد از بازی هم تیم‌ملی را تشویق کردند. حتما برخی مخالفان هم در بین تماشاگران وجود داشتند، اما تشویق کردند و از آن‌ها هم ممنونم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به سوالی درباره غیبت سردار آزمون گفت: خواهشم این است که درباره بازیکنانی که هستند صحبت کنیم. کسانی که بودند مثل سرباز وطن وظایفشان انجام دادند. خوشبختانه در تیم‌های من هیچوقت بازیکن‌محوری نبود. در تیم‌های من بازیکن‌سالاری بود، اما بازیکن‌محوری نبود. امروز هم دیدید شهریار مغانلو خیلی خوب بازی کرد و از آن چیزی که می‌خواستم بهتر بود.

او ادامه داد: تیم خیلی خوبی داریم و اگر به جای این یازده بازیکن، یازده بازیکن دیگر را هم بگذاریم، با همین کیفیت رقابت خواهیم کرد. هر کسی با قلبش باید کنار تیم ملی باشد. سردار هم حتما همین‌طور خواهد بود. شاید برخی از این بازیکنان در اردوی بعدی نباشند، اما فعلا باید درباره کسانی صحبت کنیم که اکنون حضور دارند.

قلعه‌نویی در رابطه با حضور احتمالی یک مربی پرتغالی در تیم ملی گفت: کادر ما هنوز تکمیل نشده است و حتما یک مربی باید بیاوریم که سابقه حضور در جام جهانی را داشته باشد. در حال بررسی هستیم تا یک همکار خوب خارجی بیاوریم. از باشگاه تراکتور هم تشکر می‌کنم که مربی دروازه‌بان‌هایش را در اختیار ما قرار داد. او مربی بسیار خوبی است و باید از آقای زنوزی و نصیرزاده تشکر کنم. در کادرمان به دو – سه نفر دیگر نیاز داریم. یکی – دو مشاور و دو اجرایی اضافه می‌شود تا بتوانیم لیگ را بیشتر ببینیم و به لیگ بها بدهیم.

او درباره کیفیت تیم روسیه گفت: آن‌ها تیم بسیار خوبی هستند، اما چند ماهی در شرایط مسابقه نبودند. خیلی فوتبال خوبی انجام دادند، اما فشاری که در نیمه دوم روی حریف گذاشتیم، قدرت بازیسازی را از آن‌ها گرفت. تیم‌های من عادت دارند از جلو فشار بیاورند. نگرش فوتبال من این است و موقعیت‌های خیلی خوبی هم داشتیم.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: چند غایب هم داشتیم، اما امیدوار هستیم. خوشحالم که مردم از بازی لذت بردند. ما از ایده‌هایمان فاصله داریم و باید بهتر شویم. از بزرگان تیم هم ممنونم که واقعا کمک کردند. برخی مخالفان و دشمنان هم تبلیغ منفی می‌کنند، اما بازیکنان واقعا از شرایط تیم و اردو راضی بودند. مخالفان هم برای ما عزیزند، اما حب و بغض در حرفشان نباید باشد، چون به فوتبال کمک نمی‌کند. امیدوارم به فکر فوتبال باشیم.

او درباره حضور الهویی روی نیمکت تیم ملی بیان کرد: ابتدا باید از باشگاه گل‌گهر تشکر ویژه داشته باشم، چون بسیار محبت داشتند و کمک کردند. به آقای الهویی برای سمت جدیدش تبریک می‌گویم. بعد از پایان لیگ آقای الهویی به ما اضافه می‌شود و کادرمان را باید بیشتر کنیم. باید از آقای تاج هم تشکر کنم که به تیم روحیه دادند. ان‌شاءالله دست به دست هم بدهیم تا تیم بهتری شویم.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوال درباره غیبت لژیونر‌های روسیه گفت: آن‌ها هم چهار ماه است مثل ما بازی نداشتند. اگر ما می‌باختیم می‌گفتند سرمربی تیم ملی چیزی بلد نیست، اما حالا که خوب بودیم می‌گویند روسیه لژیونرهایش را نداشت. لژیونر‌ها از همین لیگ‌های داخلی می‌آیند. در دوره قبل هم یک بار هفت گل به تیمی زدیم و آمدند یک سوال نخ‌نما از ما پرسیدند. روسیه بسیار تیم خوبی داشت.

سرمربی تیم ملی درباره تمکین‌نکردن برخی از لژیونر‌ها در دوره‌های مربی‌گری پیش از او بیان کرد: من اصولی دارم و هیچوقت از آن اصولم خارج نمی‌شوم. بازیکن جایگاهش مشخص است و من هم در جایگاه خودم هستم. اتفاقا بزرگان تیم‌ملی با من صحبت کردند و آمدند تیم ملی را کمک کنند. بازیکنان هم اخلاق حرفه‌ای دارند و چنین چیزی درست نیست.

او در پایان اضافه کرد: از بانوان هم تشکر می‌کنم که حضور داشتند و تیم ملی را تشویق کردند. امیدوارم در لیگ هم حضور آن‌ها ادامه‌دار باشد. روز بسیار خوبی بود و کسانی که لذت نبردند بروند و بازی را ببینند و امیدوارم لذت ببرند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا