قم سررشته بسیاری از علوم در ایران و خارج است اقشار آسیب‌پذیر حمایت بیشتری نیاز دارند

ایسنا/قم مدیر حوزه علمیه گفت: قم سررشته بسیاری از علوم در ایران و خارج است و نهادهای مهمی در این شهر وجود دارد که می‌توان از توانمندی‌های آن ها بهره برد

آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در ابتدا انتخاب و انتصاب شما به این وزارتخانه کلان را تبریک عرض نموده و آرزوی توفیق برای شما را دارم و از همین‌جا برای همکاری، همراهی و هم فکری اعلام آمادگی می‌کنیم تا بتوانیم در خدمت هیئت دولت و آیت‌الله رئیسی باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از صد ها آداب نماز این است که هر بار نماز می‌خوانید به‌گونه‌ای بخوانید که گویی آخرین نماز است، افزود: می‌شود از این الهام گرفت و در همه کارهای خودمان این نگاه را داشته باشیم و فکر کنیم که این دفعه آخرین فرصت ما برای خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید تمام و استعداد خودمان را برای خدمت به مردم بسیج کنیم و خودمان را محو خدمت و کار کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه در توصیه‌ای به مدیران دولتی و وزرای کابینه دولت سیزدهم بیان کرد: مسئولان باید به الگویی خوبی از مدیریت انقلابی تبدیل شوند به طوری که عقلانیت را با شجاعت و جسارت همراه کنند که این مهم بن‌بست شکن است.

وی با اشاره به صدساله شدن حوزه‌های علمیه ابراز کرد: حوزه‌های علمیه فروردین‌ماه سال آینده یک‌صدسالگی خود را تجربه خواهد کرد و باید گفت در حوزه‌های علمیه در پرتو انقلاب اسلامی تحولات خوبی رخ‌داده است.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: ۱۰۰ هزار نفر حوزوی از سراسر کشور و همچنین ۱۱۰ ملیت از کشورهای مختلف در قم مشغول به تحصیل حوزوی هستند که از این میان ۱۰ هزار استاد مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این که ۳۰۰ مرکز حوزوی در قم وجود دارد، تصریح کرد: حجم مقالات و آثار تحقیقی در قم بسیار بالا است و در زمینه علوم اسلامی رتبه اول را در کشور دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه ابراز کرد: علاوه بر این بیش از ۱۰۰ مجله از حوزه مجوز دارد و غیر از مجله‌های علمی است که در دانشگاه‌ها وجود دارد.

وی به پیشرفت حوزه‌های علمیه بانوان اشاره کرد و گفت: در سال‌های پس از انقلاب در حوزه بانوان به‌صورت نظام‌مند تحول خوبی صورت‌گرفته است و علاوه بر این در حوزه بین‌الملل نیز در طی این دهه‌ها اقدامات خوبی صورت‌گرفته است.

آیت‌الله اعرافی به جایگاه علمی قم اشاره کرد و بیان کرد: قم سررشته بسیاری از علوم در ایران و خارج است و نهادهای مهمی در این شهر وجود دارد که می‌توان از توانمندی‌های آن ها بهره برد.

وی به فعالیت‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: برای کارکرد اجتماعی حوزه کارگروه‌های جهادی را سامان دادیم به طوری که هم اکنون ۱۰ هزار نفر جهادگر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در حوادث و بلایای طبیعی و سایر موارد مانند بیماری کرونا جهادگران حوزوی در خدمت مردم بودند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نبودند و علاوه بر این ستادهای راهبری اجتماعی حوزه‌های علمیه تعاملات خوبی نیز با نهادها و سازمان‌ها داشته‌اند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: تهیه پژوهش‌های موردنیاز نظام از دیگر برنامه‌هایی است که امسال در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۱۰۰ پژوهش در این زمینه گردآوری شده است.

وی به مأموریت‌ها و رسالت‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در زمینه بیمه‌ها نیز باید صنعت بیمه ارتقا داده شود و علاوه بر این در زمینه یارانه‌ها نیز می‌توان هدفمندتر و دقیق‌تر کارکرد و دنیا نیز تجربه‌هایی در این زمینه دارد که باید با حفظ الگوی ایرانی اسلامی از آن ها بهره برد و خصوصاً باید تدابیری اندیشیده شود که اقشار آسیب‌پذیر جامعه زیر چتر بیمه و هدفمندی یارانه‌ها باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا