قیمت دانش چگونه محاسبه می‌شود؟

ایسنا/خراسان رضوی همیشه دشوار است که برای دانش قیمتی قائل شوید یا ارزش نثرهای هنری را محاسبه کنید، اما در حال حاضر هزینه کتاب در اروپا ارزش خود را نشان داده است.

به نقل از ویفروم، کتاب‌های الکترونیکی بیشترین افزایش هزینه را داشته‌اند در حالی که قیمت کتاب‌های آموزشی کاهش یافته است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که فروش کتاب‌های چاپی در حال کاهش است، اما همچنان محبوب‌ترین روش برای خواندن هستند.

همیشه دشوار است که برای دانش قیمتی قائل شوید یا ارزش نثرهای هنری را محاسبه کنید، اما در حال حاضر هزینه کتاب در اروپا ارزش خود را نشان داده است. یوروستات، دفتر آمار کمیسیون اروپا روند قیمت کتاب‌ها را با قیمت‌های عمومی مصرف‌کننده مقایسه کرده است. قیمت کلی کتاب‌ها بین ژوئن ۲۰۱۱ تا ژوئن ۲۰۲۱ بر اساس شاخص هماهنگ قیمت مصرف‌کننده (HICP) یورواستات، کمتر از کل قیمت مصرف‌کننده بوده است.

پیگیری روند قیمت کتاب

قیمت کل مصرف‌کنندگان ۱۴ درصد افزایش داشته و این در حالی است که قیمت کتاب در این دهه تا سال ۲۰۲۱ افزایش ۱۲ درصدی داشته است. کتاب‌های چاپی همچنان محبوب‌ترین روش خواندن هستند اما قیمت کتاب‌های الکترونیکی و همچنین محبوبیت آنها افزایش یافته است.

داده‌های یورواستات در مورد قیمت انواع ژانرهای کتاب از دسامبر ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۲۱ افزایش قیمت را نشان می‌دهد که بیانگر این است، هزینه کتاب‌های الکترونیکی در آن دوره ۱۲ درصد افزایش یافته و قیمت آثار داستانی ۶ درصد افزایش اما هزینه کتاب‌های درسی آموزشی در همان بازه زمانی ۲ درصد کاهش داشته است.

تجارت بین‌المللی کتاب

ارزش صادرات کتاب‌های چاپی از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ به ۱.۷ میلیارد یورو (۲.۰ میلیارد دلار) رسید. این ارقام بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ تا حد زیادی ثابت بوده است. کاهش ۱۲ درصدی صادرات و ۶ درصدی واردات در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ مشاهده شد. در سال ۲۰۲۰ آلمان، فرانسه و اسپانیا پیشرو واردکنندگان و صادرکنندگان کتاب اروپایی بودند.

با توجه به اینکه بیشتر افراد در تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و دستگاه‌های الکترونیکی کتاب می‌خوانند، تعجبی ندارد که فروش کتاب‌های الکترونیکی افزایش پیدا کند. موسسه تحقیقاتی نیلسون عنوان کردند: در اولین خانه‌نشینی کرونایی در بریتانیا ۱۸ درصد از افراد گفتند که کتاب‌های الکترونیکی بیشتری می‌خوانند و ۹ درصد نیز اعلام کردند که کتاب‌های صوتی بیشتری گوش می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا