لاوروف:مسکو می‌داند غرب به تقویت روابط روسیه- مالی نگاه منفی دارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عبدالله دیوپ» (Abdoulaye Diop) همتای خود از مالی در این کشور آفریقایی اعلام کرد: روسیه به حمایت از مالی در حل مشکلات مربوط به افزایش توان رزمی نیروهای مسلح این جمهوری ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه در این باره ادامه داد: مسکو در ۱۹ ژانویه دومین محموله از هواپیماها را به مالی منتقل کرد. استعمارگران پیشین باید فراموش کنند که چگونه قاره آفریقا را تصرف کردند؛ زیرا جهان تغییر کرده است.

«سرگئی لاوروف» در این خصوص افزود: روسیه و مالی در حال برنامه ریزی برای برداشتن گام های آتی در زمینه تامین تجهیزات نظامی هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در باماکو گفت: روسیه روابط تجاری و سرمایه گذاری با مالی و همچنین مشارکت در اکتشافات زمین شناسی، حمل و نقل و کشاورزی را توسعه خواهد داد. انتظار می‌ رود که عرضه گندم و فرآورده‌ های نفتی به مالی از سوی روسیه به زودی آغاز شود. روسیه به حمایت از مالی در افزایش توان نیروهای مسلح این کشور آفریقایی ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: مسکو شاهد است که غرب چقدر به تقویت روابط روسیه و مالی نگاه منفی دارد. این رویکرد (از سوی غرب)، اصول برابری را نقض می کند. از دیدار «عبدالله دیوپ» وزیر امور خارجه مالی از مسکو به منظور آماده سازی نشست روسیه و آفریقا استقبال می شود.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا