لزوم انتخاب بهورزان و مراقبان سلامت از نیروهای بومی و محلی

استاد پیشکسوت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر لزوم انتخاب بهورزان و مراقبان سلامت از نیروهای بومی و محلی که با اقوام و جمعیت منطقه سنخیت کامل دارند، تاکید کرد و گفت: انتخاب بهورز با تحصیلات کم از منطقه بومی از انتخاب بهورز با تحصیلات عالیه از منطقه دیگر ارجحیت دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین ملک افضلی با بیان این مطلب در جمع معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در کارگاه آموزشی مدیریت نظام شبکه، کسب سلامت در حوزه پیشگیری را با ارزش‌تر از سایر حوزه‌هاست دانست و گفت: معاونان بهداشت در جایگاهی هستند که منعطف به سلامت بوده و در توسعه انسانی ارزش فراوانی دارند. مخاطب شما یک جمعیت و اجتماع مردمی است، عمده کار شما در مناطق محروم و حاشیه شهرهاست، بنابراین عدالت، محور کار شماست.

وی اظهار داشت: عشق، کار تمام وقت، حمایت طلبی، قاطعیت، انصاف، انضباط، حضور مرتب در استان‌ها، ارتباط خوب با سایر معاونت‌ها، دانش، اقتدار، کسب بودجه و امکانات، پایش، توانمندسازی، تشویق نیروها، انتخاب بهورزان و مراقبان سلامت از نیروهای بومی، ارائه خدمات فعال، نیازسنجی، رفتار خوب با پرسنل، پیگیری و بازدید بردن مسئولان محلی از مراکز بهداشت از ویژگی های یک معاون بهداشت خوب و موفق است.

دکتر ملک افضلی با بیان این که عشق بالاتر از انگیز است زیرا انگیزه از بین رفتنی است ولی عشق به کار و حرفه از بین نمی رود، یادآور شد: بهورزان و مراقبان سلامت را حتما از نیروهای بومی و محلی که با اقوام و جمعیت منطقه سنخیت کامل دارند انتخاب کنید. انتخاب بهورز با تحصیلات کم از منطقه بومی از انتخاب بهورز با تحصیلات عالیه از منطقه دیگر ارجحیت دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی همچنین به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توصیه کرد که برای اطلاع رسانی اقدامات و برنامه ها، هفته نامه داخلی منتشر کنند و از فواید حضور مداوم در فیلد غافل نشوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا