لزوم توجه به قنات‌های تهران و ثبات خاک برای کاهش آسیب‌های زلزله احتمالی


عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به قنات‌های شهر تهران و ثبات خاک در این شهر برای کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله احتمالی آینده در تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، نرجس سلیمانی در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به وقوع زلزله مهیب در کشورهای ترکیه و سوریه، گفت: به صورت دوره‌ای شاهد وقوع زلزله‌های مهیب در غرب آسیا بوده‌ایم. تصاویر هولناک از زلزله کشورهای ترکیه و سوریه من را به یاد زلزله ۶.۶ ریشتری بم انداخت. در این زلزله من از لحظات اول در بم حضور داشتم و تصاویر هولناکی از این زلزله را مشاهده کردم. در زمان وقوع این زلزله اصلاحیه‌ای موسوم به اصلاحیه ۲۸۰۰ صورت گرفت که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در تهران تعیین تکلیف صدها هکتار بافت فرسوده و ناپایدار در کنار گسل‌های تهران امر ضروری به نظر می‌رسد. همچنین بی توجهی به وضعیت قنوات در زلزله بم مشکلات و خرابی‌های بسیاری ایجاد کرد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: امروز نیز باید قنات‌های تهران مورد توجه قرار گیرد تا در آینده مشکلات مضاعف ایجاد نکند. بی تردید این موضوع با ثبات خاص در ارتباط است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا