ماموریت جدید یحیی به علی نعمتی



آفتاب‌‌نیوز :

گزینه اصلی پرسپولیس برای بازی در سمت چپ خط دفاعی این تیم در دربی حذفی علی نعمتی است. این بازیکن چپ پای بوشهری، در دربی شماره ۱۰۰ (آخرین دربی دو تیم استقلال و پرسپولیس) علی نعمتی با دوندگی زیاد و حضور به موقع در صحنه ها، ضمن از کار انداختن محمد محبی یکی از بازیکنان کلیدی استقلال و کمک به علیرضا بیرانوند در بسته نگه داشتن دروازه، توانست نقش مهمی در برد تیمش ایفا کند.

محمد محبی در آخرین بازی استقلال در جام حذفی نمایش خوبی برابر نساجی مازندران ارائه داده و ۲ گل از ۴ گل تیمش را به ثمر رساند تا با دبل خودش کمک شایانی به فینالیست شدن آبی‌ها کند. با درخشش علی نعمتی در بازی برگشت دو تیم استقلال و پرسپولیس، وینگر تکنیکی استقلال کاملا در جریان بازی محو بود و آبی‌ها نتوانستند از سمت راست خود حمله چندانی روی دروازه پرسپولیس خلق کنند. این درحالی بود که محمد محبی در هفته‌های قبل از بازی با پرسپولیس، آمار ۷ گل و ۳ پاس گل را برای تیمش به جای گذاشته بود.

در آستانه بازی فینال حذفی، علی نعمتی همچنان گزینه اول یحیی گل محمدی برای بازی در سمت چپ خط دفاعی است درحالی که پُست اصلی این بازیکن دفاع میانی است! حضور علی نعمتی در سمت چپ خط دفاعی باعث شده تا وحید امیری یک خط جلوتر برود و در جایی بازی کند که کارایی بهتری دارد. این تغییرات به پرسپولیس کمک کرده تا چه در فاز دفاعی و چه در حمله عملکرد بهتری داشته باشد؛ روی نفوذ‌های امیری و دوندگی بی امان این بازیکن فرصت‌های گل بیشتری خلق کند و به لطف حضور مدافع آماده و هوشیاری مثل علی نعمتی دیگر کمتر خطری را از سمت چپ خط دفاعی خود متحمل شود.

در واقع با انتخاب علی نعمتی برای بازی در دفاع چپ، یحیی گل محمدی با یک تیر دو نشان می‌زند؛ اول آن که محمد محبی را مهار کرده و دوم از وحید امیری در خط جلو استفاده می‌کند که خطرناک‌تر است. فراموش نکنید خود علی نعمتی هم سابقه گلزنی در دربی را دارد!



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا