ماکرون: در مذاکرات احتمالی صلح باید نیازهای امنیتی روسیه هم مد نظر قرار گیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “تاگس اشپیگل” آلمان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی اعلام کرد که غرب همچنین باید در مذاکرات صلح نیازهای امنیتی روسیه برای پایان دادن به جنگ اوکراین را هم بپذیرد. مکرون در مصاحبه ای با تلویزیون فرانسه گفت که اروپا باید یک ساختار امنیتی جدید آماده کند. وی همچنین به شکایت های مکرر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره گسترش ناتو اشاره کرد.

این مصاحبه که روز شنبه پخش شد، در جریان سفر ماکرون به آمریکا در روزهای گذشته توسط شبکه تلویزیونی TF1 ضبط شده است.

مکرون در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: یکی از موضوعات کلیدی که ما باید به آن بپردازیم، همانطور که رئیس جمهور پوتین همیشه گفته است، ترس از بسته شدن ناتو به درهای روسیه و استقرار سلاح هایی است که می تواند روسیه را تهدید کند. این موضوع بخشی از مسائل صلح خواهد بود.

وی افزود: بنابراین، ما باید در این زمینه کار کنیم که آماده انجام چه کاری هستیم، چگونه از شرکا و کشورهای عضو خود محافظت کنیم، و چگونه به روسیه پس از بازگشت به میز مذاکره تضمین دهیم.

روسیه و ایالات متحده بار دیگر تمایل خود را برای مذاکره در این هفته اعلام کردند. با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عنوان شرط اعلام کرده بود که پوتین باید برای پایان دادن به جنگ تمایل خود را نشان دهد. روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را در سال ۲۰۱۴ ضمیمه کرد و در ۲۴ فوریه حمله به سایر مناطق اوکراین را آغاز کرد. اوکراین گفته است که مذاکرات تنها در صورتی امکان پذیر است که روسیه نیروهایش را از این کشور خارج کند.

“امانوئل ماکرون”، رئیس‌ جمهوری فرانسه اخیرا هم اعلام کرده که قصد دارد به گفت‌وگوهای خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه به منظور کمک به حل و فصل مناقشه در اوکراین ادامه دهد. این موضوع را رهبر فرانسه پس از گفتگوی اخیر با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد.

ماکرون پس از مذاکرات با بایدن طی یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت: من به گفتگو با رئیس جمهور پوتین ادامه خواهم داد. ما (طرف فرانسوی) همیشه به دنبال پرهیز از تشدید وخامت اوضاع و دستیابی به اهداف خاص در تقویت صلح، از جمله در مورد موضوع ایمنی نیروگاه‌های هسته ای در منطقه درگیری، به ویژه نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا بوده ایم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا