مجارستان: ضدحملات اوکراین «حمام خون» به‌راه می‌اندازد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان می‌گوید که باید جلوی ضدحملات اوکراین علیه نیروهای روسیه را گرفت زیرا چنین اتفاقی عواقبی ناگوار برای کی‌یف به همراه خواهد داشت.

اوربان در گفت‌وگویی رادیویی اظهار داشت: حتی من با تجربه یک سال و نیم خدمت در ارتش هم به خوبی می‌دانم که اگر حمله کنم، تلفاتم سه برابر بیشتر از کسی است که دفاع می‌کند.

وی افزود: اوکراین در حال حاضر احتمالا حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد و این کسری از جمعیت روسیه است. در چنین شرایطی، تدارک ضدحملات گسترده علیه روسیه، «حمام خون» به راه خواهد انداخت. (براساس داده‌های سازمان فدرال آمار روسیه، این کشور بیش از ۱۴۶ میلیون نفر جمعیت دارد.)

اوربان تاکید کرد: حتی در بهترین حالت هم، کی‌یف در میدان نبرد هیچ نتیجه بهتری در مقایسه با آنچه از طریق مذاکرات قابل حصول است، به دست نخواهد آورد.

وی تصریح کرد: باید تا پیش از آغاز ضدحملات اوکراین و متقاعد شدن طرفین به آتش‌بس و مذاکرات صلح، هرکاری که از دست‌مان ساخته است، انجام دهیم و از آن جلوگیری کنیم.

اوکراین ماه‌هاست که درحال برنامه‌ریزی برای تدارک ضدحملات گسترده و همه‌جانبه علیه نیروهای روسیه بوده و مدعی است که که این ضدحملات به پس گرفتن تمام قلمرو ازدست‌رفته این کشور از جمله شبه‌جزیره کریمه منجر خواهد شد.

انتظار می‌رفت که این حملات با شروع فصل بهار آغاز شود اما این حملات با گلایه‌های مختلف مقامات اوکراین از جمله شرایط بد آب‌وهوایی، کمبود مهمات مورد نیاز و عدم تمایل غرب برای تامین جنگنده، بارها به تعویق افتاد.

مجارستان از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، همواره موضعی متعادل را در قبال این جنگ اتخاذ کرده و به‌رغم ارسال کمک‌های بشردوستانه برای اوکراین، از ارسال سلاح برای رژیم ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خودداری کرده است. بوداپست همواره خواستار حل‌وفصل صلح‌آمیز بحران بوده و مواضع و تحریم‌های غرب علیه مسکو را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا