مجلس نمایندگان آمریکا برای یازدهمین بار در انتخاب رئیس شکست خورد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بدلیل اختلافات شدید، برای دهمین بار در انتخاب رئیس این مجلس با شکست مواجه شد.

مجلس نمایندگان آمریکا در ۳ روز اخیر اکنون برای یازدهین بار است که موفق به انتخاب رئیس نشده اند؛ این موضوع برای نخستین بار در تاریخ آمریکا روی داده و شکست سهمگینی برای دولتمردان این کشور به شمار می آید.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیراً در سخنانی با انتقاد از شکست پیاپی جمهوری خواهان در انتخاب رئیس مجلس نمایندگان، این رویداد را مایه شرم آمریکا توصیف کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص به خبرنگاران گفت: این شرم و ناکارآمدی بازتاب منفی دارد؛ زیرا باعث تأخیر طولانی در آغاز به کار این مجلس می‌شود.

وی در این باره گفت: این یک آبروریزی و شرم آور است و زمان زیادی طول می‌کشد. نحوه برخورد آنها (قانونگذاران جمهوریخواه) با یکدیگر خجالت آور است. امیدوارم آنها بتوانند کاری انجام دهند. جهان درحال تماشا است.

گفتنی است که «کوین مک کارتی» نماینده جمهوریخواه در اتفاقی عجیب پیشتر هم در ۳ دور رأی‌گیری روز نخست کنگره، موفق به کسب آرا لازم برای ریاست مجلس نمایندگان نشد و باوجود اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به طور ضمنی گفته که ممکن است دیگر از او حمایت نکند، مک‌کارتی همچنان اصرار داشت که دست از تلاش نخواهد کشید، زیرا حمایت ترامپ را دارد!

مک کارتی پس از نشست خصوصی با متحدان حزب جمهوری‌خواه، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا برای سمت ریاست مجلس نمایندگان، هنوز حمایت ترامپ را حس می‌کند، گفت «بله البته.»


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا