محیط زیست خوزستان: کمتر از یک درصد از بنزین توزیع شده در اهواز استاندارد است


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یکی از علل افزایش آلودگی هوا در اهواز و استان خوزستان عدم عرضه بنزین استاندارد در جایگاه‌های سوخت بوده است.

محمدجواد اشرفی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به آمار تقریبی از میزان توزیع بنزین استاندارد در جایگاه‌های عرضه سوخت اهواز، گفت:کمتر از یک درصد بنزین استاندارد در سال ۱۴۰۱ در اهواز توزیع شده است.

او افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۲۰ درصد بنزین استاندارد در خوزستان توزیع شد به همین دلیل یکی از علل افزایش آلودگی هوا در اهواز و استان خوزستان عدم عرضه بنزین استاندارد در جایگاه‌های سوخت بوده است.

آقای اشرفی با گله مندی از عرضه نشدن بنزین استاندارد در اهواز، توزیع بنزین استاندارد ملی و یا یورو را تکلیف وزارت نفت دانست که از سال ۱۴۰۰ در کلان شهر‌ها صورت می‌پذیرد، اما «این اقدام در سال ۱۴۰۱ صورت نگرفت.»

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان یادآور شد که توزیع سوخت استاندارد یکی از چالش‌های اساسی در خوزستان است و باید مسئولان پخش خوزستان با حساسیت بیشتری در زمینه توزیع بنزین استاندارد ورود کنند، این موضوع در ۳ روز گذشته در دادستانی اهواز نیز مورد بررسی قرار گرفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز قول مساعد داد که بنزین استاندارد در استان توزیع کند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص اعلام دیر هنگام تعطیلی‌ها این مسئله را به این دلیل عنوان کرد که کارگروه اضطرار آلودگی هوا با توجه به تمامی عوامل موجود در استان برای تعطیلی‌ها تصمیم گرفته می‌شود.

به گفته محمد جواد اشرفی شرایط جغرافیایی استان خوزستان که دشت است تغییرات جوی و روند آلودگی به صورت ساعتی تغییر می‌کند به همین منظور تلاش داریم که دقیق‌ترین پایش را داشته باشیم تا برای تعطیلی مدارس و یا مراکز دولتی و اقتصادی تصمیم گرفته شود.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا