مخالفت رهبر اقلیت سنای آمریکا با استیضاح بایدن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، میچ مک کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا گفت: با توجه به اینکه اکثریت مجلس سنا در اختیار دموکرات ها است، احتمال استیضاح جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در شرایط کنونی منتفی است.

بر اساس این گزارش مک کانل با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان، افزود: قرار نیست استیضاحی انجام شود. تصور می کنم تنها راه برای اصلاح چنین اقدامات و رفتارهایی، صندوق رای خواهد بود.

این سناتور آمریکایی اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثریت مجلس سنا فعلا در اختیار دموکرات ها است، رئیس جمهور از دفتر کارش اخراج نخواهد شد و چنین استیضاحی اتفاق نخواهد افتاد.

این در حالی است که جاش هاولی و مارشا بلاکبرن دو سناتور جمهوریخواه پیش از این خواستار استعفای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاطر اتفاقات و حوادث اخیر افغانستان شدند.

در حالی که در حملات تروریستی اخیر در شهر کابل پایتخت افغانستان صدها نفر از جمله 13 نظامی آمریکایی کشته شده اند، فشارها برای استعفای بایدن افزایش یافته است.

هاولی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بایدن اکنون شاهد مرگبارترین روز برای نظامیان آمریکایی در افغانستان طی یک دهه گذشته است و بحران هر ساعت بدتر می شود.

وی افزود: این نتیجه رهبری شکست خورده و فاجعه آمیز بایدن است. اکنون این مساله به طور روشن و دردناک مشخص شده است که بایدن نه عزم و اراده و نه توانایی و ظرفیت لازم برای اداره و رهبری را دارد. او باید به خاطر اوضاع امروز افغانستان استعفا کند.

بلاکبرن نیز با انتشار پیامی در توئیتر خواستار استعفای بایدن، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا