مخالفت نمایندگان با مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس



نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، در  جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، درخواست گروهی از نمایندگان مبنی بر مسکوت ماندن طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به مدت ۶ ماه بررسی و در نهایت با این درخواست مخالفت شد.

سید کاظم دلخوش به عنوان نماینده متقاضیان مسکوت ماندن این طرح بیان کرد: بنده در طول دوران خدمت خود در وزارت کشور مسئولیت برگزاری ۱۷ انتخابات را برعهده داشتم، آن اصلاحاتی که در انتخابات مدنظر مقام معظم رهبری بود با اصلاحاتی که اکنون در حال انجام است حاصل نمی‌شود. این طرح دارای ابهامات زیادی است و آنچه که ما می‌نویسیم فرمایشات رهبری را محقق نمی‌کند. چرا باید و با عجله قانون را به نحوی اصلاح کنیم که حتی قانون فعلی را نیز خدشه‌دار کند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر فضای رسانه‌ای کشور را نگاه کنیم، مردم فکر می‌کنند در شرایطی که مشکلات اقتصادی دارند مجلس شورای اسلامی به دنبال اصلاحات در قانون انتخابات به نفع خود است.

دلخوش گفت: سخت‌گیری برای رقابت و مشارکت مردم در انتخابات از دیگر نقاط ضعف این طرح است و نمی‌تواند تحولی در برگزاری انتخابات ایجاد کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر دولت در حال آوردن لایحه اصلاح قانون انتخابات است چرا باید اکنون که دولت لایحه‌ای آماده کرده است ما طرح را پیش ببریم این طرح دارای اشکالات زیادی است.

در نهایت نمایندگان با مسکوت ماندن این طرح مخالفت کردند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا