مخالف گسترش شهرک سازی در کرانه باختری هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه الجزیره با بیان این ادعا که واشنگتن مخالف توسعه شهرک سازی در کرانه باختری است، افزود: آرام سازی اوضاع و گسترش صلح برای حمایت از اسرائیلی‌ها و فلسطینیان مسئولیت همگان است.

وی بدون اشاره به جنایت‌های نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه شهروندان فلسطین، گفت: همه طرف‌ها باید خشونت‌هایی را که منجر به کشته شدن غیر نظامیان می‌شود، متوقف کنند.

بلینکن در ادامه ادعاهایش افزود: ما نمی‌خواهیم دیدگاه خود را بر کسی تحمیل کنیم و همیشه خواهان شنیدن نظرات طرفین اسرائیلی و فلسطینی هستیم، ما نماینده ویژه در امور فلسطین داریم و این نشانه مهمی برای تمایل ما به حل و فصل مسئله فلسطین است.

گفتنی است، وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه وارد اراضی اشغالی شد. این نخستین سفر رسمی بلینکن به اراضی اشغالی از زمان تشکیل دولت راست گرا و افراطی رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو است. روزنامه هاآرتص در این باره اعلام کرد که بلینکن امروز دوشنبه با بنیامین نتانیاهو، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی و ایلی کوهن همتای صهیونیست خود دیدار خواهد کرد.

وی در ادامه سفر خود فردا سه شنبه راهی کرانه باختری شده و با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیدار می‌کند.سفر وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی در سایه تشدید تنش در کرانه باختری و احتمال انفجار اوضاع در این منطقه صورت گرفته است.

این در حالی است که همزمان با این رخداد، صدها نفر در محله بروکلین در شهر نیویورک در محکومیت حمله وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی که به شهادت ۱۰ نفر و زخمی شدن شماری دیگر انجامید، دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی ضمن محکومیت این جنایت، از جامعه آمریکا درخواست کردند در کنار ملت فلسطین ایستاده و روایت‌های دروغین صهیونیست‌ها را باور نکنند. آن‌ها همچنین خواستار مخالفت با موضع رسمی آمریکا در قبال تحولات فلسطین و حمایت از رژیم اشغالگر شدند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا