مختومه شدن تحقیقات هسته‌ای در ایران نگران‌کننده است



سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونسیتی مدعی شد که بسته شدن پرونده تحقیقات هسته‌ای ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است تبعات خطرناکی به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تایمز او اسرائیل، لیور هایات، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونسیتی اعلام کرد که مختومه شدن تحقیقات آژانس درخصوص یک سایت ایرانی «مایه نگرانی بزرگی» است.
وی گفت: توضیحات ارائه شده توسط ایران برای وجود این مواد هسته‌ای در سایت قابل اتکا نبوده و از لحاظ فنی امکان‌پذیر نیست.
این مقام صهیونیستی ادعا کرد: ایران به دروغ گفتن به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد و جامعه بین‌المللی را فریب می‌دهد.
هایات هشدار داد که بسته شدن این پروند «ممکن است تبعات بسیار خطرناکی به همراه داشته باشد» و این پیغام را می‌رساند که ایران «می‌تواند در مسیر رسیدن به برنامه هسته‌ای نظامی جامعه بین‌المللی را فریب دهد».

به گزارش ایسنا، مطابق گزارشی که در روز چهارشنبه به رصد آسوشیتدپرس رسیده است، آمده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دو تا از سوالات برجسته خود را از ایران گرفته است.
به نوشته این خبرگزاری، در گزارش فصلی محرمانه آژانس بین‌الملی انرژی اتمی آمده است که بازرسان این آژانس دیگر هیچ سوالی در رابطه با ذرات اورانیوم یافت شده با غنای ۸۳.۷ درصد در تاسیسات زیرزمینی فردو ندارند.
همچنین در این گزارش ذکر شده که بازرسان تحقیقات مرتبط با ذرات اورانیوم با منشا انسانی یافت شده در مریوان را بسته‌اند.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا