مدارس و دانشگاه‌های برخی شهرهای استان اصفهان غیرحضوری شد


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تصویب کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، کلاس های درس همه مقاطع تحصیلی در مدارس و دانشگاه ها و برخی شهرستان های استان در روزهای ۱۳ و ۱۴ دی ماه به صورت غیرحضوری و فعالیت کارکُنان گروه های حساس و پرخطر ادارات نیز به صورت دورکاری خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش به تداوم شرایط آلودگی هوا و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و برخی مناطق در شرایط ناسالم اشاره و بیان کرد: کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان با درنظرگرفتن تقاضای دانشگاه علوم پزشکی، کلاس های درس همه مقاطع تحصیلی دانشگاه ها و مدارس در مناطق شش گانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد و مهردشت، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۳ و ۱۴ دی ماه غیرحضوری و فعالیت مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق را تعطیل اعلام کرد.

وی افزود: بر این اساس بخشی از کارکنان ادارات و نهادهای های اجرایی که در گروه های حساس و پرخطر قرار دارند از جمله کارکنان مبتلا به بیماری های قلبی، عروقی، ریوی مزمن و بیماری های زمینه ای، بانوان باردار وکارکنان خانم دارای فرزند دبستانی و زیرشش سال، طی روزهای ۱۳ و ۱۴ دی ماه به صورت دورکاری خدمت می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان در این دو روز از درب منزل اجرا خواهد شد.

شیشه فروش افزود: ایستگاه های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میدان های اصلی و پرترافیک شهرها از سوی دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد شهروندان ازحضور در فضاهای باز و هسته های مرکزی و پرترافیک شهرها، بپرهیزند و درصورت حضور در این اماکن از ماسک استفاده نمایند.

شیشه فروش اضافه کرد: در این دو روز فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت و نیز انجام هرگونه عملیات خاکبرداری در مناطق یاد شده ممنوع است.

اصفهان کمترین تعداد روزهای هوای پاک و همچنین میزان بارش سالانه را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور دارد و شرایط جغرافیایی و اقلیمی آن بسیار بدتر از جاهای دیگر است، همه این شرایط دست بدست هم داده تا این خطه در بین کلانشهرهای کشور در جایگاه نخست آلودگی هوا قرار گیرد.

کلانشهر اصفهان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده‌اند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا