مراجعه۴۲۷هزارخودرو به مراکز معاینه فنی تهران از ابتدای سال/۵۰درصد مراجعات با نوبت دهی اینترنتی



مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گزارشی از فرآیند نوبت دهی اینترنتی در انجام معاینه فنی ارائه کرد.

شادی مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد نوبت دهی اینترنتی مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران گفت: از ابتدای امسال تا ۱۲ خرداد ماه، حدود ۴۲۷ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده است.

وی با بیان اینکه از آمار اعلامی، ۳۳۵ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده و بیش از ۵۰ درصد از این آمار مربوط به مراجعات با نوبت اینترنتی است، اظهار کرد: در مجموع ۲۷ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود نیز دارای چند نقص بوده اند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران  با تأکید بر اینکه از ابتدای سال تا پایان ۱۲ خرداد ماه، حدود ۳۲۱ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، در حدود ۵۹ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود ۱۸ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر می باشند.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل در ارائه خدمات و مدیریت صف پذیرش در ۱۰ مرکز معاینه فنی خودروی شهر تهران مشتمل بر ۲۸ خط معاینه فنی (بالغ بر ۵۰ درصد از ظرفیت) صرفا اینترنتی انجام می شود. مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، شهید آبشناسان، سراج، دماوند و شهید چمران و چهار واحد سیار نوبنیاد، گیلان، هنگام(شماره ۴) و هنگام (شماره ۸) تنها با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری اینترنتی در سامانه «تهران من» امکان پذیر است. البته بجز ۱۰ مرکز اشاره شده، مراجعه بصورت حضوری و یا نوبت گیری اینترنتی به سایر مراکز امکان پذیر است.

مالکی تأکید کرد: معاینه فنی برتر در ۱۱ مرکز منتخب بیهقی، سراج، شهید آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، شهید چمران ، خاوران، فدائیان اسلام و شهدای زمان آباد انجام شده و این مراکز منتخب به استناد ضوابط قانونی و ممیزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، دارای گواهی صلاحیت صدور معاینه فنی برتر هستند.

وی افزود: خودروها می‌توانند بصورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به اخذ معاینه فنی معمولی و یا برتر اقدام کرده و با اخذ معاینه فنی برتر از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در طرح کاهش و ترافیک استفاده کنند، معاینه فنی برتر تنها مختص خودروهای انژکتوری است. تفاوت معاینه فنی برتر و معاینه فنی معمولی تنها در فرایند آزمون آلایندگی خودرو بوده و هزینه پرداختی در هر دو نوع معاینه فنی یکسان است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا