«مربی‌شدن» چگونه است؟ – ایسنا



ترجمه کتاب «مربی‌ شدن» نوشته جاناتان پسمور و تریسی سینکلیر منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در مقدمه مترجمان آمده است: مربی بودن یک شیوه زیستن است، شیوه‌ای از زیستن که ایجاد صمیمیت و اعتماد، یاریگری در رشد افراد، گوش کردن موثر، پرهیز از قضاوت‌ها، پرسش‌گری مفید، تسهیل رشد و یادگیری همراهان،…. را کانون توجه خود قرار می‌دهد. شیوه‌ای که رشد فردی برای مربی را در پی دارد. گونه‌ای از زیستن است که یاریگر یادگیری و رشد همراهان است. این پرسش کلیدی در حوزه تعلیم و تربیت به صورت عمومی و حرفه مربیگری به صورت خاص مطرح است که «برای مربی شدن چه کنیم؟». یافته‌های پژوهش‌ها و اندیشه‌های اندیشمندان برجسته نشان می‌دهد که برای مربی شدن لازم است به سه بعد «شخصیت مناسب، دانش ‌مفید و تجربه مولد» توجه جدی داشته باشیم. شخصیت مناسب پیش‌نیاز و مقدمه برای مربی شدن محسوب می‌شود. حوزه دانش ما را در شناسائی و انتقال اصول، شایستگی‌ها و تکنیک‌ها یاری می‌دهد و در نهایت تمرین و کسب تجربه، تأمل کردن فردی و گفت‌وگو با دیگری درباره تمرین‌ها و تجربه‌ها رکن اجتناب‌ناپذیر مربی شدن است. مطالب کتاب به گونه‌ای تنظیم شده است که بخش زیادی از این دغدغه‌ها برای مربی شدن را پوشش می‌دهد.

 این کتاب که توسط جاناتان پسمور و تریسی سینکلیر به عنوان استادان رشته مربیگری تألیف شده است؛ برای همه مربیان، چه یک سرپرست، مربی، معلم، مدیر، پزشک، استاد دانشگاه و همه انسان‌هایی که به دنبال رشد و توسعه دیگرانند یک دارایی ضروری است. نویسندگان چندین دهه تجربه و تحقیق را در یک منبع ارزشمند به ارمغان آورده‌اند و براساس مدل‌های مبتنی بر شواهد ابزار، فعالیت‌ها، تمرین‌ها تأملی و موارد ضروری دیگر را برای مربیگری فراهم کرده‌اند. از این رو، علاقه‌مندان به گذراندن دوره‌ها و سطوح حرفه‌ای مربیگری در انجمن‌ها و موسسه‌های آموزشی مربیگری، دانشجویان رشته‌ها و گرایش‌های مربیگری در دانشگاه‌ها، کارشناسان، مدیران و ملکانی که علاقه‌مند به توسعه فرهنگ مربیگری در سازمان‌هایشان هشتند نیز می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

کتاب «مربی‌ شدن» نوشته جاناتان پسمور و تریسی سینکلیر با ترجمه قنبر محمدی الیاسی، احسان چیت‌ساز و سمیه کرمی زندی در ۴۳۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰ نسخه و با قیمت ۲۴۰ هزار تومان در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران عرضه شده است.

 انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا