مردم خوی را در این حادثه تنها نمی‌گذاریم

مردم خوی را در این حادثه تنها نمی‌گذاریم

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر ضرورت ایجاد آرامش در میان مردم زلزله زده شهر خوی گفت: خوشبختانه مسئولین از نخستین ساعات زلزله تا کنون به صورت کامل در صحنه حضور دارند و میزان خدمات و توزیع اقلام رضایتبخش بوده است.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر عصر امروز(سه شنبه) پس از بازدیدهای میدانی از شهر زلزله زده خوی و روند اسکان موقت و اضطراری مردم در کمپها و اردوگاهها، در جلسه مدیریت بحران که با حضور استاندار آذربایجان غربی، مدیران استان و دستگاههای امدادرسان در فرمانداری خوی برگزار شد، تصریح کرد: حضور مسئولین و پیگیری‌های مجدانه آنها باید به نحوی باشد که آرامش به مردم منتقل شود و زلزله زدگان احساس نکنند که در این مصیبت و مشکلات تنها هستند.
معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: با وجود اینکه حجم کمک ها و اقلام توزیع شده وسیع بوده، اما هنوز برخی از مردم موفق به دریافت این اقلام نشده اند که این مشکل باید به سرعت برطرف شود و نیازهای ضروری مردم نظیر اقلام غذایی، پتو و لوازم گرمایشی و بخصوص چادر باید در اسرع وقت تامین شود.
وی بر نقش اثرگذار روحانیت، گروههای مردمی، جهادی و داوطلب برای حضور در میان زلزله زدگان و آرامش بخشی به آنان تاکید کرد و گفت: لازم است برنامه ریزی شود تا حضور گروههای مردمی و داوطلب در میان زلزله زدگان به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا روحیه مردم آسیب دیده تقویت شده و منجر به کاهش آلام روحی آنان شود.
معاون اول رییس جمهور با تأکید بر ضرورت الکترونیکی کردن توزیع خدمات و اقلام امدادی در حوادث، تصریح کرد: در شرایط فعلی اقلام و کمک‌ها باید به هر نحو ممکن به دست مردم برسد و نباید ارائه این خدمات فقط به کمپ‌ها و اردوگاهها منحصر شود. توزیع و پخش اقلام باید به صورت متمرکز انجام شود و تمام کسانی که از زلزله آسیب دیده و به کمک نیاز دارند باید از این اقلام برخوردار شوند.
مخبر ضرورت همدلی، تعامل و همکاری میان دولت و سایر نهادهای امدادرسان، غیردولتی و نظامی را برای امدادرسانی هرچه بهتر به زلزله زدگان مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز باید همه با هم با همدلی و مشارکت، مشکلات مردم خوی را مرتفع کنیم.
وی با قدردانی از نجابت، بصیرت و هوشمندی مردم زلزله زده شهر خوی اظهار داشت: مردم خوی با وجود آنکه در رنج و زحمت و سختی بودند، بسیار هوشمندانه و نجیبانه عمل کردند که جای قدردانی دارد.
معاون اول رییس جمهور از اهتمام ویژه دولت برای کمک به مردم شهر خوی و جبران آسیب های وارده به آنان خبر داد و گفت: دولت برنامه ریزی لازم را برای جبران خسارات از روش های مختلف نظیر کمک‌های بلاعوض، اعطای تسهیلات ارزان قیمت و کمک به بازسازی منازل مسکونی انجام خواهد داد.
در این جلسه استاندار آذربایجان غربی، مسئولین دستگاههای نظامی و انتظامی، هلال احمر و سایر اعضای مدیریت بحران گزارشی از اقدام انجام شده از لحظات نخست وقوع زلزله ارائه و پیشنهاداتی برای امدادرسانی هرچه بهتر مطرح کردند.
در این نشست پس از جمع بندی گزارش های میدانی و طرح نظرات و دیدگاههای مختلف، تصمیمات لازم جهت رفع مشکلات زلزله زدگان در سریع ترین زمان ممکن اتخاذ شد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا