«مرز بی‌پایان» از جشنواره رتردام جایزه گرفت



فیلم «مرز بی پایان» ساخته عباس امینی جایزه بهترین فیلم بخش «پرده بزرگ» (Big Screen) پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رتردام در کشور هلند را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، اسامی برندگان جشنواره بین‌المللی فیلم رتردام ۲۰۲۳ هلند اعلام و فیلم «مرز بی‌پایان» ساخته عباس امینی موفق به کسب جایزه بخش مسابقه «پرده بزرگ» در این رویداد سینمایی شد. 

«مرز بی‌پایان» به انتخاب هیات داوران متشکل از پنج نفر از دوستداران حرفه‌ای فیلم به عنوان برنده این جایزه انتخاب شد و پس از جشنواره در خانه‌های فیلم در سراسر هلند و از شبکه تلویزیونی NPO۲ نمایش داده خواهد شد. این جایزه همراه با جایزه نقدی ۳۰ هزار یورویی است که نیمی از آن به توزیع کننده ای می‌رسد که تصمیم به خرید فیلم می‌گیرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: “احمد یک معلم تبعیدی است که در یک روستای فقیرنشین کوچک با قومیت بلوچ در امتداد مرز ایران با افغانستان زندگی می کند. او با خانواده ای از پناهندگان غیرقانونی هزاره آشنا می شود که از خطر فوری به قدرت رسیدن طالبان می گریزند. اندکی بعد احمد متوجه می شود که تعصبات بر همه زندگی آنها دیکته میشود و دیدگاه او در مورد درست و نادرست به شدت تغییر می کند.”

«مرز بی‌پایان» به عنوان محصول مشترک آلمان، ایران و جمهوری چک در جشنواره فیلم رتردام حضور یافته است و در آن پوریا رحیمی سام، مینو شریفی و حامد علی‌پور نقش‌آفرینی کرده‌اند. 

در این دوره از جشنواره فیلم رتردام، «عصب کشی» ساخته امیر توده‌ روستا در بخش مسابقه اصلی تایگر، «خائن‌کشی» ساخته مسعود کیمیانیی و «پست حصارهای لاله زار» به کارگردانی امین فیض‌آبادی در بخش بندرگاه و «خرس نیست» از جعفر پناهی هم در بخش لایم لایت به نمایش گذاشته شدند. 

پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام از تاریخ ۲۵ ژانویه تا ۵ فوریه ۲۰۲۳ (۵ تا ۱۶ بهمن) برگزار می‌شود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا