مرکز پژوهش و فناوری چاپ تاسیس می‌شود


مرکز پژوهش و فناوری چاپ پیرو انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس می‌شود.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه به منظور توسعه دانش و علوم فناوری و گسترش سامانه‌های مدیریت و فرایند توانمندسازی و توجه به موضوع صنعت و علوم و فناوری چاپ در نقشه جامع علمی کشور و ایجاد رشته‌های فنی و مهندسی با گرایش چاپ و در نهایت راه‌اندازی رشته تخصصی چاپ در راستای کارآفرینی و اشتغال و ورود دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف چاپ به عرصه‌های تولید، فناوری، پژوهش و آموزش منعقد شده است.

«ایجاد گرایش‌های چاپ و صنایع وابسته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و حرکت به سمت ایجاد یک رشته بین رشته‌ای در حوزه چاپ»، «تاسیس مرکز پژوهش و فناوری چاپ مجهز به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی (انستیتو چاپ) به منظور پژوهش و فناوری در موضوعات مرتبط با حوزه چاپ و صنایع وابسته»، «حمایت از تاسیس و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با تولید مواد اولیه و فناوری چاپ» از اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

این تفاهم‌نامه بین دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر منعقد شده است.

وزارت فرهنگ موظف است تعامل و همکاری در تدوین سرفصل‌ها و تعیین کارگروه‌های تخصصی برای اجرای هر یک از موضوع این تفاهم‌نامه با دانشگاه داشته باشد.
همکاری در زمینه تجهیز امکانات و تجهیزات آزمایشگاه‌های مرتبط با چاپ در دانشگاه برابر مقررات مربوطه، حمایت مادی و معنوی لازم به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و اخذ مجوزهای مربوط در اجرای تفاهم‌نامه بر اساس شرح خدمات مرتبط با اهداف تفاهم‌نامه، مشارکت دادن مؤثر دانشگاه در سیاست‌گذاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه مرتبط با حوزه چاپ در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه، تشویق و سوق‌دهی بخش خصوصی درگیر در حوزه چاپ به تعامل دانشی و فناورانه با دانشگاه از دیگر وظایف وزارتخانه به شمار می‌رود.

به نقل از دانشگاه امیرکبیر، از سوی دیگر، همکاری به منظور فراهم‌آوردن زیر ساخت‌های لازم و اخذ مجوزهای مربوط در اجرای تفاهم‌نامه بر اساس شرح خدمات مرتبط با اهداف تفاهم‌نامه، همکاری و حمایت به منظور تخصیص امکانات دانشگاهی وفق مقررات در راستای اجرای تفاهم‌نامه، اخذ مجوزهای لازم از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تعیین اعضای هیات علمی مرتبط با موضوع، همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری و تعامل در جهت‌دهی به نیازهای علمی و فناورانه حوزه چاپ از وظایف دانشگاه در اجرای این تفاهم‌نامه نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا