مسئولان مازندرانی پیگیری مصوبات سفر گذشته رئیس جمهوری را گزارش دهند



ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه در ماه‌های آینده سفر رئیس جمهوری را در استان داریم، گفت: لازم است مسئولان استانی تحقق مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور به مازندران را به مردم گزارش دهند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نماز جمعه ساری در جمع نمازگزاران همه را به تقوا و پرهیزکاری دعوت کرد و افزود: روز ملی جمعیت را در پیش داریم و کمبود نسل جوان، کاهش نرخ ازدواج و زاد و ولد موضوعات مورد دغدغه کشور است.

وی گفت: مسئولان و مردم باید موضوع افزایش جمعیت جوان را جدی بگیرند. ما در حال حاضر در پنجره جمعیت قرار داریم که فرصت است تا عوارض نادرست پیری جمعیت جلوگیری شود.

خطیب نماز جمعه ساری، آموزش های لازم برای افزایش جمعیت را از مسائل مورد توجه مسئولان دانست و بیان کرد: مردم هم باید با فرزند آوری به فکر داشتن جمعیت جوان باشند.

این مسئول با اشاره به قرار گرفتن در دهه کرامت و تبریک به دو میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: لازم است در شهرهای استان یک خیابان با نام حضرت معصومه (س) مزین شود.

آیت الله لائینی روز دختر را که مصادف با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) است به تمام دختران و بانوان مازندران تبریک گفت و تصریح کرد: با الگو گیری از زندگی و سیره حضرت فاطمه معصومه (س) بانوان خیر دنیا و آخرت را می بینند. نباید سایر فرهنگ ها برای زنان ما الگو شود.

وی با بیان اینکه روز اهدای عضو را در پیش داریم گفت: با پیشرفت علم پزشکی می توان عضو فردی که در حال مرگ حتمی است را گرفت و به فردی که نیاز دارد پیوند زده شود باید از این فرصت علمی برای نجات جان و حیات مجدد فرد بیمار استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به سالروز فتح خرمشهر در روز سوم خرداد اشاره کرد و ادامه داد: فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس سرآغاز موفقیت سایر عملیات جنگی در دوران دفاع مقدس بود.

این مسئول بهره وری و بهینه سازی مصرف از منابع انرژی  را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: امسال مازندران با تنش ابی مواجه است باید در مصرف این منبع حیاتی احتیاط کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید براینکه مسئولان مازندران باید توجه ویژه به کشاورزان داشته باشند، خاطرنشان کرد: مدیریت اب، سوخت، کود، سم و نظارت بر تعاونی‌های کشاورزی از موضوعات مهمی است که جهاد کشاورزی باید به آن توجه کند.

این مسئول تحقق شعار سال گذشته هم موضوعی است که مسئولان استانی نباید از آن غافل شوند، اظهار کرد: با توجه به اینکه قطب کشاورزی هستیم چند درصد در بحث دانش بنیان شدن کشاورزی موفق بودیم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا