مسابقات ورزشی دانش‌آموزی فرصتی برای استعدادیابی است


ایسنا/فارس به گفته نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در شیراز بهترین فرصت برای استعدادیابی نسل‌های آینده ورزشی کشور است.

روح‌الله نجابت یکشنبه ١۶ بهمن با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره دوم متوسطه کشور در رشته‌های والیبال و بسکتبال در شیراز، بیان کرد: با توجه به الزام ایجاد شور و نشاط در جامعه در راستای توسعه فردی و اجتماعی لذا برگزاری رویدادهای ورزشی در سطوح مختلف اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی در استان فارس می‌تواند توسعه شایان توجه‌ای به زیرساخت‌های ورزشی دهد این در حالی است که دانش آموزان به عنوان آینده سازان اجتماعی می‌توانند بخش مهمی از جامعه را تشکیل داده و اثر گذاری ویژه ای در ساخت ایران قوی داشته باشند.

نجابت خاطرنشان کرد: هر دانش‌آموز اکنون در جایگاهی قرار گرفته است که می‌تواند آینده خود و کشور را به بهترین شکل بسازد از این رو می‌توان با برنامه‌ریزی زمینه بروز و ظهور نخبگان جامعه را از اکنون فراهم کرد.

او ادامه داد: المپیادهای ورزشی نیز به عنوان بهترین فرصت برای استعدادیابی نسل‌های آینده ورزشی به حساب آمده و می‌توان از این ظرفیت در راستای تشکیل تیم‌های ملی آینده ایران استفاده کرد.

به گفته نجابت، اگر وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی جامعی برای استعدادهای ورزشی خود داشته باشد می‌تواند با تکیه بر این استعدادها بودجه این وزارت خانه را افزایش و بودجه فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی نیز با توجه به فعالیت دانش آموزان مستعد ورزشی افزایش دهد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا