مسکو:با اعمال محدودیت‌های دیپلماتیک، پاسخ متقابلی به آلمان دادیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: اقدام مسکو در اعمال محدودیت برای شمار نیروهای نمایندگی های دیپلماتیک آلمان، تنها پاسخ متقابل بود.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اضافه کرد: مقامات آلمانی در ماه مارس محددیت هایی را برای کارمندان سفارت و کنسولگری های روسیه در آلمان اعمال کردند که کار آنها را دشوار کرد.

بر اساس اعلام روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ»، صدها کارمند دولتی آلمان مانند دیپلمات‌ها، معلمین و کارمندان دیگر باید روسیه را ترک کنند.

این روند با آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه علیه اوکراین تسریع شد.

به گزارش دویچه وله، روزنامه آلمانی مذکور شنبه هفته جاری در این خصوص نوشت: وزارت خارجه آلمان در پاسخ به یک درخواست نوشته است که در ارتباط با کاهش پرسنل سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در آلمان، وزارت خارجه روسیه در ماه آوریل سال جاری میلادی تصمیم گرفت که برای تعداد کارمندان نمایندگی‌های آلمان و سازمان‌های میانجی در روسیه، یک حد بالا را تعیین کند.

مسکو معتقد است که آلمان ۲ برابر تعداد کارکنان روس، نیرو به روسیه فرستاده است. به همین دلیل و در واکنش به اخراج گروهی از دیپلمات‌های روس از سوی برلین، وزارت خارجه روسیه در ماه آوریل تصمیم گرفت تعداد کارکنان مؤسسه‌های آلمانی از جمله نهادهای فرهنگی را به ۳۵۰ نفر کاهش دهد.

وزارت خاجه آلمان هم در واکنش به این موضوع گفته بود: بر اساس دستور مسکو، از اوایل ماه ژوئن در همه حوزه‌های حضور ما در روسیه کاهش چشمگیری رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آلمان و روسیه در ماه‌های گذشته بسیاری از دیپلمات‌ها را به صورت متقابل اخراج کرده اند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا