مسکو: آتش‌بس از امروز اجرا شده، اما اوکراین به حملات ادامه می‌دهد



به رغم مخالفت اوکراین، دستور ولادیمیر پوتین برای اجرای آتش‌بس در تمامی طول خط مقدم، از ظهر امروز (جمعه) به وقت روسیه به اجرا درآمد. همزمان خبرگزاری دولتی روسیه از حمله توپخانه‌های اوکراین به دونباس خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: ظهر امروز در خطوط درگیری آتش‌بس اعلام شده و تا پایان هفتم ژانویه (شنبه) ادامه خواهد داشت. این در حالیست که پیش‌تر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای آتش‌بس مخالفت کرده و گفت: روسیه می‌خواهد از این آتش‌بس برای متوقف کردن پیشروی‌ نیروهای اوکراینی در منطقه دونباس استفاده کرده و تجهیزات بیشتری به آنجا بفرستد.

به رغم اعلام آتش‌بس روسیه، خبرگزاری دولتی این کشور (اسپوتنیک) گزارش داده که نیروهای اوکراین با زیر پا گذاشتن آتش‌بس، برای سومین بار در روز جاری، مواضعی را در منطقه دونباس با توپ‌های ۱۵۵ میلی‌متری هدف قرار داده‌اند.

در مقابل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به این حملات اوکراین، پاسخ متقابل داده است.

در روز پنجشنبه پس از درخواست اسقف کریل یکم، رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه برای برقراری آتش‌بس در شب و روز کریسمس مسیحیان ارتدوکس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد که از ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه تا ساعت ۲۴ چهارشنبه (به وقت مسکو) آتش‌بس اعلام شود، در خواستی که اوکراین آن را نپذیرفت. مسیحیان ارتدوکس – که بسیاری از آن‌ها در مناطق مورد مناقشه در دونباس زندگی می‌کنند – کریسمس را در ۶ و ۷ ژانویه جشن می‌گیرند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا