مسکو به تل‌آویو درباره ارسال سلاح به اوکراین هشدار داد



بعد از اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره بررسی ارسال سلاح به اوکراین، مسکو نسبت به این امر هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی پیرامون ارسال سلاح به اوکراین گفت: ما دولت‌ها را بر اساس جغرافیا رتبه‌بندی نمی‌کنیم. ما می‌گوییم همه آنهایی که سلاح می‌دهند باید این را درک کنند که ما این سلاح‌ها را اهداف قانونی برای نیروهای روسیه خواهیم دانست.

بنابر این گزارش، از ابتدای حمله روسیه به اوکراین در فوریه، تل آویو رویکرد محتاطانه‌ای را در قبال مسکو اتخاذ کرده است.

این روزنامه نوشت: در حالی که هم پیمانان غربی اوکراین متعهد به ارسال سلاح‌های بیشتری به کی‌یف شده‌اند، مسکو نسبت به شدت یافتن جنگ هشدار داد و گفت، هرگونه تلاشی که برای واردات سلاح‌های بیشتر یا جدید به اوکراین صورت گرفته باشد یا حتی اعلام شده و اجرایی نشده باشد، منجر به شدت یافتن این بحران خواهد شد و باید همگان این موضوع را درک کنند.

همچنین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت، موشک‌های دوربردی که گفته شده در قالب بسته آتی کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین است درگیری را شدت خواهد بخشید اما روند آن را تغییر نمی‌دهد.

برخی اخبار حاکی از احتمال ارسال موشک‌هایی با برد دو برابر موشک‌های اوکراینی به کی‌یف است.

پسکوف اظهار داشت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هیچ برنامه‌ای برای انجام مذاکرات با جو بایدن، همتای آمریکایی خود ندارد.

وی همچنین آمریکا را به برهم زدن توافقنامه‌های کنترل تسلیحاتی که آخرین آن معاهده هسته‌ای «نیو استارت» است متهم کرد و پایبندی به آن را بسیار مهم دانست. 

پسکوف تصریح کرد، آمریکا چارچوب فعالیت قانونی در زمینه کنترل تسلیحات و امنیت را تخریب کرده است.

انتهای پیام

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا