مسکو: بیش از ۵۰ اوکراینی کشته شدند/ ۴ خودروی زرهی کی‌یف منهدم شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در تجاوز امروز کی یف، در مجموع ۷۰ شبه نظامی اوکراینی، ۵ تانک، ۴ خودروی جنگی زرهی، ۷ پیکاپ و یک کامیون کاماز در حمله به شبکینو (شهری در کشور روسیه و در منطقه بگوراد) شرکت کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: حملات نیروهای اوکراینی در جهت شبکینو در منطقه بلگورود دفع شد. نیروهای مسلح روسیه به همراه واحد های سرویس امنیت روسیه تلاش کی یف برای انجام حمله تروریستی علیه غیرنظامیان شبکینو در بلگورود روسیه را خنثی کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: تشکیلات تروریستی رژیم کی یف که متحمل خسارات قابل توجهی شده بودند، به عقب رانده شدند. از سوی اوکراین، ۳۰ تروریست و ۴ خودروی زردی منهدم شد و اجازه نقض مرزهای دولتی روسیه به آن ها داده نشد. در مجموع بیش از ۵۰ تروریست اوکراینی، ۴ خودروی زرهی رزمی، یک خودروی جنگی سامانه راکت پرتاب چندگانه BM-۲۱ گراند و یک کامیون وانت در مرز اوکراین منهدم شد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا