مسی از پاریس رفت، بنزما به عربستان آمد و ساپینتو اجباری ماند!



ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا،  رئال مادرید در صدر رده بندی ۳۰ باشگاه ارزشمند جهان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت. فوربس ارزش باشگاه اسپانیایی را ۶.۰۷ میلیارد دلار تخمین زد. منچستریونایتد با (۶ میلیارد دلار) و بارسلونا (۵.۵۱ میلیارد دلار) به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار دارند. در مجموع، شش باشگاه از لیگ برتر انگلیس در بین ۱۰ باشگاه برتر قرار دارند.  میانگین ارزش باشگاه های ۲۰ تیم برتر ۲.۸۹ میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

آقای خاص، بازنده دوئل شکست‌ ناپذیرها

تیم فوتبال سویا قهرمان لیگ اروپا شد. درجریان فینال لیگ اروپا دو تیم سویا و آ اس رم به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی سویا  همراه بود.  پائولو دیبالا در دقیقه ۳۵ این رقابت برای رم گلزنی کرد تا شاگردان ژوزه مورینیو از حریف خود پیش بیفتند. تیم فوتبال سویا که متخصص لیگ اروپا به حساب می‌آید با گل به خودی جیانلوکا مانچینی در دقیقه ۵۵ بازی را به تساوی کشید. در ادامه این رقابت و در دقیقه ۷۶ داور برای سویا داور پنالتی گرفت که VAR آن را رد کرد تا این رقابت به وقت‌های اضافه برود. در وقت اضافه توپی از خط دروازه‌ ها رد نشد تا تکلیف قهرمان به ضربات پنالتی کشیده شود.

کمیته انضباطی ساپینتو را احضار کرد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سرمربی استقلال را احضار کرد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛ در پی تخلفات صورت گرفته از سوی ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم استقلال در دیدار این تیم مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی مبتنی بر بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه و تحریک تماشاگران، ابلاغ می‌شود که نامبرده ظرف مهلت ۴۸ ساعت دفاعیات کتبی خود را به کمیته انضباطی ارسال کند.

هواپیما بدون ساپینتو پرید!

سرمربی استقلال که قصد عزیمت به کشورش را داشت، نتوانست به موقع خودش را به فرودگاه برساند و از پرواز جا ماند. چهارشنبه شب اتفاق عجیبی برای ریکاردو ساپینتو افتاد. سرمربی استقلال پس از شکست مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی و از دست دادن قهرمانی وسایلش را جمع کرد تا عازم فرودگاه شود و به کشورش برگردد. ظاهرا راننده ساپینتو نتوانسته این مربی را به موقع به فرودگاه برساند و او از پرواز جا مانده است که این مساله عصبانیت شدید سرمربی پرتغالی استقلال را برانگیخت.

فهرست تیم ملی فوتبال امید اعلام شد

رضا عنایتی فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال امید را اعلام کرد.  هدایت تیم ملی فوتبال امید به تازگی به رضا عنایتی، بازیکن پیشین استقلال و مربی سابق هوادار و نفت مسجدسلیمان سپرده شد. عنایتی امروز (پنجشنبه) در یک نشست خبری رو در روی خبرنگاران حاضر شد تا پاسخگوی سوالات آنها باشد. در حاشیه این نشست، فهرست اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی امید نیز اعلام شد.

ملی‌پوش استقلال فسخ کرد

ملی‌پوش تیم فوتبال استقلال امروز با این تیم فسخ کرد.  ابوالفضل جلالی، ملی‌پوش تیم فوتبال استقلال، صبح امروز (پنجشنبه) با حضور در سازمان لیگ فوتبال ایران قراردادش را به صورت یک‌طرفه با این تیم فسخ کرد. ملی‌پوش استقلال امسال خیلی کم در ترکیب تیمش به میدان رفت و در روزهای اخیر هم شایعاتی مبنی بر ناراحتی و دلخوری او شنیده شده بود.

حداکثر بودجه باشگاه‌های لیگ برتری چقدر است؟

باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال با قرار گرفتن در رتبه اول تا چهارم، کسب سهمیه آسیایی، مجوز حرفه‌ای و مجوز ملی می‌توانند سفق بودجه بالاتری کسب کنند. سازمان لیگ فوتبال در جدیدترین اقدامش برای کنترل قراردادهای مالی به سراغ تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها رفته است. بر اساس ابلاغیه سازمان لیگ، باشگاه‌ها موظف شده‌اند که بودجه پیشنهادی‌شان را که به امضای مدیرعامل، خزانه‌دار، اعضای هیات مدیره و رییس مجمع رسیده است در چارچوب دستورالعمل سقف بودجه مجاز به سازمان لیگ ارائه کنند و پس از آن، قراردادهای مدیران، بازیکنان، کادر فنی و تدارکات را به سازمان لیگ ارائه کنند.

گالتیه جدایی مسی را رسماً اعلام کرد

سرمربی پاری سن ژرمن اعلام کرد که دیدار برابر کلرمون آخرین بازی لیونل مسی با پیراهن این تیم است. قرارداد لیونل مسی با پاری سن ژرمن تابستان سال جاری به پایان می‌رسد. همچنان که پیش‌بینی می‌شد مسی پاری سن ژرمن را ترک خواهد کرد و قراردادش را تمدید نمی‌کند. گالتیه، سرمربی پاری سن ژرمن گفت: «من این افتخار را داشتم که با مسی کار کنم. دیدار برابر کلرمون آخرین بازی مسی در پارک د پرانس خواهد بود.» به این ترتیب دوران مسی در پاری سن ژرمن بعد از دو سال به پایان رسید.

بنزما با الاتحاد ۲ ساله بست

خبرنگار سرشناس عربستانی از توافق نهایی کریم بنزما با الاتحاد عربستان خبر داد. به نظر می رسد که پیوستن کریم بنزما به الاتحاد عربستان نهایی شده است. نواف الآسیوی، خبرنگار سرشناس عربستانی در توییتی نوشت: “نهایی شد. کریم بنزما با قراردادی دو ساله به الاتحاد پیوست. ” بنزما هم به خبر جدایی خود از رئال مادرید اینگونه واکنش نشان داد و به نوعی جدایی خود را تایید کرد. او گفت: من زمانی که به رئال آمدم یک نوجوان بودم با رویاهای زیاد. اکنون جام های زیادی با رئال به دست آورده ام و به دستاوردها و مسیر خود با رئال افتخار می کنم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا