مصلایی‌پور: تکرار مبارزه سنگین وزن اتفاق جدیدی نبود/ کشتی‌گیر عراقی شیطنت کرد



رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از عملکرد داوران در رقابت های جام تختی دفاع کرد و گفت: اشتباه داوری در ۲ مبارزه، عملکرد خوب داوران جام تختی را تحت تاثیر قرار داد.

محمد مصلایی پور در گفتگو با ایسنا، درباره اتفاقات داوری در رقابتهای کشتی آزاد جام تختی، اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی در سال قبل از المپیک نسبت به سال های دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است. رقابتهای کشتی آزاد جام تختی نیز به عنوان یکی از مراحل اصلی انتخابی تیم ملی از این قاعده مستثنی نبود. به همین دلیل کمیسیون داوران به عنوان مرجع چیده‌مان داوران در مسابقات، از بهترین داوران خود که شامل ۴ داور ۱S و ۱۸ داور درجه یک بین المللی که همگی سابقه قضاوت در مسابقات جهانی، قاره‌ای، جام جهانی و تورنمنت های بین المللی را داشتند در این مسابقه استفاده کرد.

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، افزود: در رقابت های جام تختی در مجموع ۱۴۶ کشتی‌گیر شرکت داشتند و ۱۷۶ مبارزه کشتی برگزار شد که از این تعداد تنها در یک مبارزه شاهد جابجایی برنده و بازنده بودیم و در یک کشتی نیز سهل انگاری و عدم‌توجه کافی از سوی رییس تشک جهت چک‌ کردن آیدی کارت کشتی گیر رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: درباره اشتباه داوری در مبارزه سنگین وزن، با توجه به جلسه ای که کمیسیون داوران با کادر فنی مسابقات داشت، تصمیم گرفته شد هر کجا اشتباه داوری موثر در نتیجه نهایی یک مبارزه صورت گرفت، به کادر فنی جهت تصمیم گیری در مورد آن کشتی اطلاع رسانی گردد.

مصلایی پور، تصریح کرد: این موضوع اتفاق جدیدی نیست چرا که در دوره های قبل نیز شاهد این بودیم که کادر فنی تصمیم به برگزاری ۳ مسابقه می گرفت و نفر منتخب کسی بود که ۲ از ۳ مسابقه را برنده می شد. در موارد انتخابی تیم ملی تنها منافع ملی در نظر گرفته می‌شود و تصمیم گیری ها تنها در جهت انتخاب بهترین نفر جهت اعزام به مسابقات جهانی و در نهایت المپیک است.

عضو کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی، ادامه داد: به اعتقاد من در وزن ۱۲۵ کیلوگرم بعد از محرز شدن اشتباه داوری، کادر فنی و در راس آن فدراسیون کشتی بهترین تصمیم را در آن لحظه جهت تجدید مسابقه اتخاذ کرد اما در مورد داوری آن مسابقه باید گفت هر چند اشتباه داوری کاملا مشهود و فاحش بود و هیچگونه توجیهی نداشت اما ما شاهد اینچنین اشتباهاتی در مسابقات جهانی و حتی المپیک نیز بوده ایم که فیلمهای آن نیز جهت آموزش در اختیار داوران قرار داده شده است.

مصلایی پور درباره بی سابقه بودن تصمیم گیری در برگزاری مجدد مبارزه سنگین وزن، گفت: صد در صد بعد از اعلام برنده و بازنده به هیچ وجه نتیجه قابل برگشت نیست اما در مورد جام تختی به عنوان رقابت های انتخابی تیم ملی، این تصمیم قبل از مسابقات و با هدف تعیین بهترین نفرات اتخاذ شده بود.

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، درباره اشتباه عجیب کشتی گرفتن کشتی گیر ۸۶ کیلویی عراق مقابل کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم ایران، خاطرنشان کرد: هرچند این اشتباه و کوتاهی از سوی رییس تشک انجام شد و سهل انگاری در چک کردن آیدی کارت ورزشکار عراقی رخ داد اما به نظر من شیطنت هایی نیز از سوی تیم عراقی صورت گرفته است چرا که رییس تشک از کشتی گیر عراقی نامش را پرسید و او نیز آن را تایید کرد. رییس تشک نیز به همین اکتفا کرد و دیگر آیدی کارت کشتی گیر مورد نظر را چک‌ نکرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد این بودیم این دو اشتباه کل زحمات داوران جام تختی را تحت الشعاع قرار داده است و متاسفانه از سوی چند صفحه در فضای مجازی و بیشتر در جهت جذب مخاطب بوده است. این اتفاق از سوی افرادی که هیچ گونه اطلاعات کافی در امر داوری نداشته اند صورت گرفته است. بنده به عنوان عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی در مجموع نمره قابل قبولی به قضاوتهای داوران جام تختی می دهم و معتقدم کشتی گیران منتخب در این مسابقات بدون هیچ گونه شک و شبهه‌ای در امر قضاوت انتخاب شده‌اند. همچنین به عنوان رییس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی ضمن خسته نباشید به داوران این دوره از مسابقات معتقدم در تمام مسابقات سطح اول دنیا اشتباهات داوری رخ می دهد ولی مهم این است که جای برنده و بازنده در یک مسابقه عوض نشود. بر همین اساس نیز با تدبیری که از قبل فدراسیون کشتی اندیشیده بود این اتفاق در این دوره از مسابقات رخ نداد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا