معاون ترامپ وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مایک پنس»؛ معاون اول سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» قرار است کمپین ورود خود به رقابت‌های انتخاباتی را به زودی اعلام کند. این خبر را یک فرد آشنا و نزدیک به پنس اعلام کرده و گفته است که انتظار می‌رود که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، کمپین ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ خود را در ۷ ژوئن یعنی تا کمتر از یک هفته دیگر اعلام کند.

این منبع نزدیک به پنس گفت که این کمپین با یک ویدئو و سخنرانی در آیووا آغاز خواهد شد. این منبع همچنین توضیح داد که آیووا جایی است که مردم برای اصول محافظه کار سنتی پنس ارزش قائل هستند.

در این گزارش آمده است: از آنجایی که اکثر جمهوری خواهان پنس را به عنوان معاون ترامپ می‌شناسند، پنس برای تغییر نگرش خود با چالش مواجه خواهد شد.

انتظار می‌رود پنس در همه ۹۹ شهرستان آیووا کمپین انتخاباتی برگزار کند.

وال استریت ژورنال هفته گذشته اعلام کرد که «داگ بورگوم»، فرماندار داکوتای شمالی نیز در نظر دارد در ۷ ژوئن اعلامیه بزرگی را درباره نامزدی خود برای ریاست جمهوری اعلام کند.

همانطور که نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنان پیشتاز رقابت‌های جمهوری‌خواه است.

سناتور تیم اسکات از کارولینای جنوبی و فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس هفته گذشته به رقابت‌های ریاست جمهوری جمهوری خواهان پیوستند. فهرست جمهوری خواهان شامل چهره‌های دیگری مانند نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی، آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس و ویوک راماسوامی و چند میلیاردر دیگر است.

آمریکا در حالی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی آماده می‌شود که درگیر بحران‌های متعدد داخلی و بین المللی است. در داخل شکاف بین جامعه و ساختار سیاسی در اثر دوقطبی ایجاد شده از زمان ریاست جمهوری ترامپ تعمیق شده است. در حوزه اقتصادی تورم به بالاترین میزان خود طی بیست سال گذشته رسیده و دولت دمکرات بایدن در کنترل آن عاجز مانده است. مساله مهاجران همچنان به عنوان ریشه بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایالات متحده بدون ارائه راه حل مشخصی رها شده است و برنامه دولت بایدن برای پذیرش ماهانه ۳۰ هزار نفر از کشورهای ونزوئلا، کوبا و هائیتی همراه با ارائه ویزای اقامت و کار چشم انداز روشنی را پیش روی حل این مساله قرار نمی‌دهد.

در عرصه بین المللی رقبای ایالات متحده چالش‌های جدی ایجاد کرده‌اند و موقعیت رهبری جهانی این کشور به شدت زیر سوال رفته و افول پیدا کرده است. جنگ روسیه – اوکراین بیش از پیش ضعف و ناتوانی ایالات متحده در رهبری یک بلوک قدرت مند و نقش آفرین بین المللی را زیر سوال برده است و هر لحظه امکان شعله ور شدن آتش بحرانی دیگر بین تایوان و چین وجود دارد. ایران از پذیرش توافقی ضعیف در رابطه با برنامه هسته‌ای امتناع کرده است و در حالی که تحریم‌های ضدایرانی ایالات متحده آمریکا به مرور در حال از دست دادن اثر خود هستند.

در مجموع چشم انداز روشنی پیش روی حزب جمهوری خواه برای اجماع روی نامزد خاصی وجود ندارد. سرنوشت ترامپ به دلیل پرونده او در دادگاه مبهم است و موفقیت دیگر نامزدها در کسب نظر اعضای حزب جمهوری خواه عملاً به حضور یا عدم حضور ترامپ در انتخابات بستگی دارد. نکته‌ای که وجود دارد این است که حتی اگر ترامپ نخواهد یا نتواند در انتخابات شرکت کند، حمایت یا عدم حمایت او از هر یک از نامزدهای جمهوری خواه، نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی یا شکست وی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا