معاون حزب عمران خان بازداشت شد


پلیس پاکستان امروز (چهارشنبه) یکی از رهبران ارشد حزب عمران خان، نخست‌وزیر سابق این کشور را به اتهام “تهدید رئیس سازمان نظارت بر انتخابات و دیگر مقامات دولتی” دستگیر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دستگیری «فواد چودری» منتقد سرسخت دولت پاکستان و معاون حزب عمران خان موسوم به “تحریک انصاف پاکستان” واکنش صریح این حزب را به دنبال داشته است؛ “تحریک انصاف پاکستان” این اقدام پلیس پاکستان را محکوم کرد و خواستار آزادی این مقام ارشد شد.

خانواده فواد چودری گفتند که او در منزلش در لاهور دستگیر شده است. همچنین، شیرین مزاری، سخنگوی حزب عمران خان اعلام کرد که پلیس پاکستان به چودری دستبند زده و مستقیما به دادگاه برده‌ است.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان داد هم‌زمان با اینکه پلیس پاکستان فواد چودری را به سمت اتاق دادگاه راهنمایی می‌کرد، حامیانش در دادگاه تجمع و به سمتش گلبرگ‌های رز پرتاب کردند. پس از انتشار خبر دستگیری او، حامیانش جاده اصلی را در “جهلوم” زادگاه چودری در استان پنجاب بستند و خواستار آزادی او شدند.

پلیس اسلام‌آباد در بیانیه‌ای عنوان داشت: فواد چودری به اتهام “تهدید رئیس سازمان نظارت بر انتخابات و دیگر مقامات دولتی” دستگیر شده است. ما از این تهدیدها که ممکن بود خشونت دیگری را در کشور رقم بزند، جلوگیری کردیم.

چودری روز سه‌شنبه از سازمان نظارت بر انتخابات به دلیل انتصاب «محسن نقوی» روزنامه‌نگار کهنه‌کار به عنوان سروزیر موقت در پنجاب انتقاد کرد. حزب عمران خان و متحدانش در پنجاب در راس قدرت بودند و اکثر کرسی‌ها را در پارلمان ایالتی پنجاب در اختیار داشتند اما اوایل ماه جاری میلادی این پارلمان را منحل کردند؛ اقدامی که با هدف تحت فشار گذاشتن دولت پاکستان و برگزاری انتخابات زودهنگام انجام شد.

چودری همچنین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران هشدار داد که دولت شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان هر لحظه می‌توند عمران خان را دستگیر کند.

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان که سال گذشته با رای عدم اعتماد پارلمان این کشور از قدرت برکنار شد، گفت که در انتخابات آتی اکثریت آرا را به خود اختصاص خواهد داد. او همچنین افزود که در حال آماده‌سازی یک طرح «بنیادین» برای تقویت اقتصاد پاکستان است.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا