معاون هنری: هنرمند طالب حقیقت‌، حصار زمان و مکان را می‌شکند



محمود سالاری ـ معاون امور هنری وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ـ به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، پیامی را صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری جشنواره، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیامی را صادر کرد. 

در این پیام آمده است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم 

هنر، دریای زلال معرفت، جوهر روشنابخش جسم و جان آدمی و تجلی‌گاه حقیقت لایزال الهی است که در تاریکی، روشنایی می‌افروزد و شمایلی از حقیقت را آشکار می‌سازد. حقیقت هنر، صراط مستقیمی است که معبر صعود و نزول انسان کامل به‌شمار می‌آید و ویژگی اصلی آن، خلاقیت دستگاه ادراک انسانی است. 

هنرمند با جهد، جوشش و اتکا به استعداد خلاقه خود می‌تواند به‌سان گوهرشناسی حاذق در ژرفنای پهنه خروشان هنر غور کند، جلوه‌های ناب و ساطع جمال و جلال الهی را بیابد و شمّه‌ای از مکشوفات خود را با اهل معنا در میان بگذارد. 

هنرمندان ایرانی از دیرباز تا به امروز با خلاقیت در کارگاه خیال خویش، جویای انکشاف حقیقت بوده‌اند. هنرمند طالب حقیقت‌، حصار زمان و مکان را می‌شکند و پیام خود را در هر عصر و زمانه‌ای به سمع و نظر مخاطب حقیقت‌جو می‌رساند. 

جشنواره هنرهای تجسمی فجر که ثمره پربرکت شجره طیبه ‌انقلاب اسلامی است، می‌تواند بستر مستعدی برای پاسخ به سرشت حقیقت‌جوی هنرمندان در رشته‌های گوناگون نگارگری، خوشنویسی، نقاشی، طراحی گرافیک، کارتون و کاریکاتور، تصویرسازی، حجم و عکاسی باشد. 

حضور پرشور هنرمندان ارجمند و نمود هنرنمایی‌های چیره‌دستانه آنها در آینه این رویداد هنری، همواره منشاء رشد، تعالی و معرفت‌افزایی هنر فاخر ایران اسلامی بوده است و چه‌بسیارند هنرمندان نامور و شایسته‌ای که مسیر رفعت و ترقی خویش را از رهگذار حضور در جشنواره هنرهای تجسمی فجر آغاز نموده‌اند. 

اکنون که در پرتو عنایات الهی، به یُمن حضور شورانگیز هنرمندان و مساعی مجاهدانه دست‌اندرکاران، جشنواره هنرهای تجسمی فجر در موقف پانزدهم قرار گرفته است، فرصت را مغتنم شمرده و از زحمات یکایک اعضای شورای سیاستگذاری، دبیران، داوران، هنرمندان و کلیه دست‌اندرکاران خدوم این آوردگاه باشکوه‌، کمال تشکر و قدردانی را ابراز می‌نمایم. 

از خداوند حنّان، دوام صحت، عزت و مزید توفیقات همه عزیزان را در مسیر اعتلا و بالندگی فرهنگ و هنر این مرز و بوم خواستارم.»

به گزارش ایسنا، نمایش آثار منتخب هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۲۸ بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا