معاون وزیر کشور: جریان اغتشاشات حاصل آسیب‌های نو پدید اجتماعی از جمله استفاده بیش از حد و بدون نظارت از فضای مجازی بود


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر کشور گفت: آنچه که در جریان اغتشاشات پیش آمده آسیب‌های نو پدید اجتماعی از جمله آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد و بدون نظارت از فضای مجازی است.

به گزارش استانداری فارس، محمد عباسی پنج‌شنبه ۱۵ دیماه در قرارگاه اجتماعی فارس با بیان اینکه مهمترین عنصری که مدیران باید بدانند مسئله شناسی است، گفت: هر مدیری مسئله جامعه خود را نداند یعنی اشرافی بر کار خود و جامعه ندارد؛ اولین اصول مدیریت این است که بتوانیم زمان و امکانات خود را تقسیم و اولویت‌ها را مشخص کنیم ؛ مدیران نباید اولویت‌ها را به فراموشی بسپارند.

عباسی ادامه داد: اگر موضوعی مسئله اول کشور شد راه حل اساسی این است که همه توجهات به سمت آن مسئله جلب شود وگرنه کار به جایی نمی‌رسد.

معاون وزیر کشور همچنین با بیان اینکه پرداختن به اولویت‌ها شرط عقل است، گفت: در حال حاضر مسائل اجتماعی مهمترین مسئله کشور است، چراکه اگر به این مسائل توجه نکنیم به مسائل اقتصادی و امنیتی تبدیل می‌شود. فرمانداران و استانداران باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

عباسی پیشگیری را مهمترین موضوع آسیب‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: شرط علم و عقل این است که باید پیشگیری کنیم ؛ هرچند فوری ترین موضوع دخالت در آسیب‌های اجتماعی است.

او؛ اعتیاد، طلاق و مفاسد را از مهمترین آسیب‌ها دانست و گفت: برخی از آسیب‌ها و مفاسد بسیار اهمیت دارند، چراکه خودشان باعث ایجاد آسیب‌های بیشتری می‌شوند

معاون وزیر کشور ادامه داد: هرچند برخی بیکاری و فقر اقتصادی را عامل اعتیاد می‌دانند اما اگر به آمارها مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد که شمار قابل توجهی از افراد شاغل با اعتیاد رو به رو هستند؛ باید همه علمای حوزه و دانشگاه ، اندیشمندان ، متخصصین و مجریان روی این موضوع به توافق نظر برسند که دلایل و علت جریان اعتیاد چیست و وزن آن چقدر است.

عباسی بیان کرد: آنچه که در جریان اغتشاشات پیش آمده آسیب‌های نو پدید اجتماعی از جمله آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد و بدون نظارت از فضای مجازی است.

به اعتقاد او، تعطیلی ۲ ساله در آموزش کشور به دلیل کرونا باعث گرایش فرزندان ما به فضای مجازی شد و در کشورهای پیشرفته بچه‌های زیر ۱۵ سال نمی‌توانند به برنامه‌های موبایلی دسترسی داشته باشند اما در کشور ما دست بچه ۶ ساله موبایل هوشمند داده‌ایم و در مدارس ما مسائلی شکل گرفته که قابل تصور نیست.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: خوشبختانه فارس به تدبیر استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اقتدار خوبی برای مواجهه با مسایل اجتماعی دارد اما روند اقدامات در حوزه اجتماعی باید مستمر باشد و نباید فراموش کنیم حل مسائل اجتماعی موضوع اول کشور است.

عباسی عنوان کرد: نظام مسئله شناسی تخصص و همت می‌خواهد و باید کار جهادی و ۲۴ ساعته در حوزه اجتماعی اتفاق بیافتد؛ بحث ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی با تمام فعالیت‌ هایی که انجام شده نیاز به استمرار بیشتری دارد ؛ اگر جلسات شورای اجتماعی به صورت جدی و تخصصی با هیأتی اندیشه‌ورز تشکیل شود می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در عرصه اجتماعی باشیم.

او ادامه داد: استان فارس را در بسیاری مسائل پیشتاز می دانیم و این استان می‌تواند الگو باشد. توقع ما از استان فارس این است که نظام مداخله خود را به صورت مدل در بیاورد.

معاون وزیر کشور همچنین عنوان کرد: اگر آسیب اجتماعی در جامعه ما شکل گرفته به این دلیل است که سرمایه اجتماعی در چند سال بسیار زیر سوال رفته است. البته ما خودمان هم مقصر هستیم ؛ به عنوان مثال عده‌ای تخلفاتی انجام دادند اما ما بزرگنمایی می‌کنیم و باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان می‌شویم. متاسفانه در بزرگنمایی برخی چیزها، ید بزرگی داریم.

او با بیان اینکه برای جلب اعتماد اجتماعی باید نگرش‌ها و نگاه دینی و فرهنگی جامعه بازسازی شود، گفت: باید رویدادها و برنامه‌هایی با هدف نشاط اجتماعی برگزار شود تا از این طریق بتوانیم فضای آشتی با جامعه ایجاد کنیم. برای تحقق این امر باید از بخش‌های نشاط آفرین کمک بگیریم.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه ذهنیت نرم‌افزاری جوانان حاضر ادبیات خودش را دارد، گفت: ذهنیت نرم‌افزاری نسل جوان به صورت دیگری شکل گرفته است و باید تدابیر لازم برای این موضوع اتخاذ شود.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا