معرفی انواع مختلف پتو (راهنمای خرید)

معرفی انواع مختلف پتو (راهنمای خرید)

بیشتر افراد فکر میکنند که خرید پتو منحصرا به رنگ و طرح خلاصه میشود اما این باور از پایه غلط است چرا که پتو کالایی است مهم و کاربردی که به صورت روزانه از ان استفاده میشود و مستقیما با پوست بدن و صورت ما در ارتباط است از این رو باید برای انتخاب پتوی مناسب مطلع و اگاه به خرید برویم .

اگر قصد خرید پتو را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با انواع پتو اشنا شوید .

چند نوع پتو در بازار وجود دارد ؟

بیشترین حجم پتو در بازار را نمونه‌های چینی و ایرانی به خود اختصاص داده‌اند که مشخصا نمونه‌های ایرانی به دلیل کیفیت و طراحی مطلوبی که دارند، مورد توجه خریداران و مخاطبان بسیاری قرار گرفته‌اند. البته پتوهای وارداتی از ترکیه، چین و ایتالیا هم مخاطبان خود را دارند؛ ولی معمولا قیمت پتوهای ترک و ایتالیایی به مراتب گران‌تر از پتوهای تولید ایران است و پتوهای چینی به طور معمول از کیفیت پایین تری برخوردارند.

 

 

در هر حال در بازار امروز انواع پتو به صورت پنبه‌ای، پشم شیشه‌ای، دو لایه، مسافرتی و … موجودند که در این بخش ما به معرفی یک به یک ان ها خواهیم پرداخت.

پتو های دولایه

پتوهای دولایه یکی از معروف ترین انواع پتو است. بهترین انتخاب برای روزهای سرد زمستانی آن گروه از افرادی هستند که تمایل چندانی به استفاده از لحاف‌های سنگین ندارند و در عین حال تمایل زیادی برای گرم نگه داشتن خود را دارند توجه داشته باشید که پرز پتو در این مدل بسیار زیاد است و اگر مبتلا به اگزما هستید یا پوستتان به الیاف مصنوعی حساسیت دارد، امکان تشدید خارش و التهاب پوستی با استفاده از پتوهای دولایه در شما وجود خواهد داشت. در این صورت باید سری به فروشگاه‌های معتبر عرضه کالاهای خواب بزنید و پتوهای تمام پنبه ارگانیک را از آن‌ها خریداری کنید.

پتوهای ارگانیک

میتوان گفت که جزء یکی از گران ترین انواع پتو محسوب میشود . این مدل برای ان دسته از افرادی که به پرز ها و الیاف مصنوعی حساسیت دارند بسیار مناسب است همینطور این پتوهای ارگانیک که از الیاف طبیعی پنبه تولید شده‌اند بسیار نرم و گرم بوده اند.

پتو پنبه ای

این روز‌ها دیگر پتوهایی با جنس پنبه خالص در بازار پیدا نمی‌شوند. در حال حاضر، بیشتر پتوهای پنبه‌ای موجود در بازار، ترکیبی از نخ پنبه و الیافی مصنوعی مانند اکریلیک و پلی استر هستند. از مزیت این پتو‌ها میتوان به نزم و گرم بودن ان ها اشاره کرد همچنین این مدل از انواع پتو بسیار پرزدهی کمتری از پتوهای پشمی دارند. پتوهای پنبه‌ای که با الیاف مصنوعی اکریلیک و پلی استر ترکیب شده‌اند، بسیار سبک هستند از دیگر ویژگی های این پتو میتوان به فصلی بودن ان اشاره کرد پتوهای پنبه ای تک لایه برای تابستان و پتوهای پنبه ای دولایه برای زمستان مناسب می باشند.

 

 

پتو پشمی

این مدل ازانواع پتو نیز پرزدهی بسیار زیادی دارد اما مورد علاقه ی بسیاری از کسانی است که به سرما حساسیت دارند .

گرمای این پتو بسیار دلپذیر و مناسب فصل های سرد است در این میان از معایب این مدل پتو میتوان به زبری و سنگینی ان اشاره کرد، باتوجه به این موارد استفاده از این پتو برای کودکان و افرادی که پوست های حساس دارند به هیچ وجه توصیه نمیشود.

پتو پشمه شیشه ای

این پتو‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای بچه‌ها و افرادی که دارای پوست حساس یا ناراحتی‌های تنفسی هستند باشند. معمولا در این نوع پتو‌ها یک لایه سبک پشم شیشه در میان پارچه نخی بزرگی دوخته می‌شود که همین امر امکان تماس مستقیم پوستی و تنفسی را با پشم شیشه به صفر می‌رساند. حالا اگر پارچه رویی پتو هم نخی و با رنگ روشن باشد، دیگر امکان هرگونه حساسیتی نسبت به پتو از بین می‌رود. پتوهای پشم شیشه‌ای به رغم نازکی و سبکیشان گرمای خوبی دارند و به همین دلیل، هم می‌توانند گزینه مناسبی برای بچه‌ها و سالمندان محسوب شوند.

پتوهای مسافرتی

از ویژگی های چشمگیر این پتو میتوان به قیمت مناسب بودن ان اشاره کرد، همچنین سبک بودن و قابل حمل بودن ان مورد توجه بسیاری از مخاطبان در مسافرت ها قرارگرفته است که ان را به پتوی مسافرتی تبدیل کرده است.

این مدل پتو از الیاف مصنوعی تولید شده است که عمرکوتاهی دارد همچنین خاصیت پرزدهی در این مدل بسیار زیاد است.

سایز استاندارد انواع پتو به چه صورت است ؟

یکی از مواردی که باید قبل از خرید پتو به ان توجه کرد سایز پتوی مورد نیاز بر طبق کاربرد ان است به طور کلی سایز انواع پتو به صورت زیر میباشد :

  • سایز پتوهای دو نفره ۲۴۰x۲۲۰ یا ۲۴۰x۲۰۰ سانتی متر
  • سایز پتوهای یک نفره ۱۶۰x۲۲۰ و ۱۵۰x۲۲۰ سانتی متر
  • سایز پتوهای کودک هم بین ۸۰x۱۱۰ و ۱۱۰x۱۴۰ سانتی متر است.

حتما قبل از خرید درباره سایز پتو مطمئن شده و پتوی مناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

نکات تکمیلی برای خرید پتو مناسب

برای این که خرید مناسب و با کیفیتی را تجربه کنید لازم است که موارد زیر را قبل از خرید در نظر بگیرید :

به طرح و رنگ انواع پتو دقت کنید

از دید روان شناسان رنگ ها تاثیر بسیار زیادی بر روی خلق و خوی ما میگذارند، استفاده از رنگ های سبز و لیمویی در اتاق خواب باعث القای احساس ارامش شده علاوه بر این توجه به رنگ و انتخاب طرح مناسب به هنگام خرید پتو برای دکوراسیون اتاق اهمیت زیادی دارد.

سعی کنید که پتویی مناسب با دکور اتاق خواب خود انتخاب کنید تا هارمونی حفظ شود .

خرید پتو کودک را با دقت انجام دهید

سعی کنید هنگام خرید پتو برای کودک خود ازانواع پتو ی ارگانیک یا پنبه ای استفاده کنید تا موجب حساسیت نشود.

برای انتخاب پتو مناسب کودک به طرح پتو نیز دقت کنید ! رنگ های قرمز و طرح های خشن به هیچ وجه برای کودک شما مناسب نیست و باعث میشود که خلق و خوی فرزند شما تغییر کند.

 

 

به عبارت Machine Washable یا قابل شست و شو بودن پتو دقت کنید

حتما برچسب محدودیت شست و شو را در گوشه انواع پتو مشاهده کرده اید. حتما به این نکته توجه کنید که برچسب شستشوی پتو روی لیبل قابل شستشو در لباسشویی نیست. این نوع پتوها لطافت خود را در ماشین لباسشویی کاملا از دست می دهند. همچنین روی برچسب راهنمای شستشوی پتو دمایی که این پتو در آن قابل شستشو است ذکر شده است که بهتر است هنگام خرید به این نکات توجه کنید.

نکاتی برای طول عمر انواع پتو

برای این که بتوانید از پتوی خود در طولانی مدت استفاده کنید لازم است که نکات زیر را رعایت بفرمایید :

– شست وشوی پتو را به هنگام لزوم انجام دهید و سعی کنید از شست و شوی غیرضروری ان خودداری کنید چرا که شست و شوی مداوم طول عمر مفید انواع پتو را کم میکند.

– از قراردادن پتو در محل نمناک و مرطوب خودداری کنید چرا که طول عمر مفید را کم و احتمال پوسیده شدن را افزایش میدهد.

– استفاده از ملحفه برای پتو‌ها را برای جلوگیری از غبار و خاک فراموش نکنید همچنین استفاده از ملحفه ها طول عمر پتو را افزایش میدهد.

– برای شستن پتو و لحاف، خشکشویی بهترین گزینه است.

– برای خشک کردن از نور مستقیم آفتاب یا حرارت زیاد استفاده نکنید؛ پتو از رنگ و رو می‌افتد. این نکته درمورد پتو یا لحاف‌هایی که درصد پشم بیشتری دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است چون در اثر خشک کردن سریع با حرارت، کوچک و نمدی می‌شوند.

– حتما هرچند وقت یک بار پتوی خود را در معرض نور افتاب و هوای ازاد قراردهید.

خرید کالای خواب اورجینال از دیاموندهوم

دیاموندهوم به هدف تامین کالای خواب اورجینال و باکیفیت در بازار به وجود امد و بیش از ده سال است که در این حوزه فعالیت میکند . شما میتوایند با خیال راحت انواع پتو و کالای خواب خود را از سایت و یا به صورت حضوری خریداری کنید همچنین از طریق شماره ۰۹۱۵۳۵۲۶۳۱۹با ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا