مفتح: مجلس با ورود خود نقاط ضعف لایحه بودجه ۱۴۰۲ را جبران کند



سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از دولت انتظار می رود با اتخاذ و اعمال تصمیمات صحیح اقتصادی در حل اساسی مشکلات اقتصادی کشور اقدامات عاجلانه به عمل ‌آورد، گفت:‌ از کمیسیون تلفیق و مجلس انتظار می رود با ورودی کارشناسانه نقاط ضعف لایحه بودجه ۱۴۰۲ را جبران کند و انتظار برحق مردم مبنی بر بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت‌شان را محقق نماید.

به گزارش ایسنا محمدمهدی مفتح در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۵ بهمن ماه) بیان کرد: هر چند در این روزها به دول اروپایی هشدارهای مکرر داده شده است، به عنوان نماینده مردم این هشدارها را تکرار می کنم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر مبنای اصل ۱۵۰ قانون اساسی ارگانی رسمی و قانونی است که در تمامی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزه با ضد انقلاب اقدامات و فداکاری های بزرگی انجام داده است، به نحوی که بارها مورد تقدیر امام و رهبری قرار گرفته است.

وی افزود:‌ یک بار دیگر توجه مسئولان اروپایی را به طور جدی به پیامدهای اقداماتشان جلب می کنم و نسبت به پرهیز از اتخاد تصمیمات تنش زا هشدار می دهم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: اخیر هیات وزیران تصمیمی مبنی بر تغییر جدی تعرفه گاز منازل داشته است؛ قبوض گاز مصرفی که به دست اهالی تویسرکان و نقاط مختلف کشور بعد از گذشتن اوج سرمای اخیر می رسد حاکی از رشد بالا و غیر منطقی قیمت گاز مصرفی است. مردم نسبت به این تغییر قیمت به شدت معترض و گلایه مند هستند. لذا از دولت می خواهم هرچه سریع تر نسبت به این امر تجدید نظر کرده و این رشد یکباره و شدید قیمت گاز مصرفی را به طور جدی تعدیل کند.

مفتح در عین حال خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی و درآمدی درصد قابل توجهی از مردم خوب نیست، متاسفانه کم نیستند افرادی که با حقوق دریافتی ماهیانه شان تامین صحیح و درست هزینه زندگی برایشان مشکل جدی شده است و این جدای از تعداد قابل توجه جوانان بدون درآمد و جویای کار است، لذا از دولت انتظار می رود با اتخاذ و اعمال تصمیمات صحیح اقتصادی در حل اساسی و زیربنایی مشکلات اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود معیشت مردم اقدامات عاجلانه به عمل ‌آورد.

وی افزود: هرچند لایحه بودجه سالیانه کل کشور که شاید مهمترین لایحه اقتصادی دولت است و هم اکنون در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، از این منظر کمبودها و مشکلات جدی داشته باشد، از کمیسیون تلفیق و مجلس انتظار می رود با ورودی کارشناسانه نقاط ضعف و کمبود لایحه را جبران کند و انتظار برحق مردم مبنی بر اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت شان را محقق نماید.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در ادامه عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش نهاد انسان ساز و مرکز تربیت نسل آینده کشور است که در تمامی تصمیمات و از جمله تصمیمات اقتصادی کشور باید به طور جدی مورد توجه باشد. شروع به اجرای نظام رتبه بندی معلمان پس از سال ها نسیم امید در این وزارتخانه مهم بود که باید همچنان استمرار داشته و موجب احیای اعتماد در کالبد این نهاد مهم کشور شود.

مفتح تاکید کرد: کمیسیون تلفیق باید در بررسی و تنظیم بودجه آموزش و پرورش به تامین کامل هزینه نظام رتبه بندی معلمان اقدام نکند. همچنین به سازمان نوسازی مدارس جهت بهبود شرایط فیزیکی مدارس کشور و رسیدن به دانش آموزان مناطق محروم از نظر تغذیه رایگان توجه کامل اتخاذ گردد.

نماینده مردم تویسرکان در خصوص مسائل حوزه انتخابیه اش گفت: علیرغم رشد قابل ملاحظه شهر تویسرکان، هنوز تا نقطه مطلوب تامین امکانات در حوزه های مختلف در این شهر فاصله قابل توجه داریم که از مسئولان ذی ربط انتظار مساعدت لازم جهت اتمام و بهره برداری از پروژه های تویسرکان را دارم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا