مقابله پدافند هوایی مقاومت فلسطین با جنگنده های صهیونیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، گردان‌های قسام اعلام کرد: سامانه پدافندی هوایی ما با حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

در بیانیه گردان‌های قسام آمده است: یگان پدافندی ما با موشک‌های زمین به هوا به مقابله با جنگنده‌های صهیونیست پرداختند.

منابع فلسطینی بامداد پنج شنبه از یورش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند. بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد پنج شنبه یکی از مواضع مقاومت در اردوگاه مغازی واقع در مرکز نوار غزه را با ۵ موشک هدف قرار دادند.

منابع محلی گفتند که جنگنده‌های صهیونیست موضع «گردان ۱۳» را هدف حمله موشکی قرار دادند که موجب وارد آمدن خساراتی به محل مورد هدف شد.

درگیری شدید مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در نابلس

عرین الاسود در بیانیه اعلام کرد: نیروهای ما با نظامیان صهیونیست در جریان یورش آنها به شرق نابلس به شدت درگیر شدند.

شهادت اسیر آزاده فلسطینی ساکن جنین

منابع فلسطینی از شهادت نبیل حسن علیوه اسیر آزاده ساکن جنین خبر دادند. این اسیر فلسطینی ۱۸ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند اسارت بود که بر اثر آن، به بیماری‌های مختلفی مبتلا شد. او پس از سال‌ها مبارزه با بیماری به شهادت رسید.

مقابله پدافند هوایی مقاومت فلسطین با جنگنده های صهیونیست

لازم به ذکر است که از سال ۱۹۶۷ تا به امروز ۲۳۴ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

باشگاه اسیر فلسطین در گزارشی به مناسبت روز شهید فلسطین تاکید کرد که علاوه بر این، صدها اسیر دیگر نیز پس از آزادی از زندان‌های رژیم صهیونیستی در نتیجه بیماری‌ها و مشکلاتی که در دوران اسارت به آن دچار شدند، به شهادت رسیدند.

در این گزارش آمده است که از مجموع ۲۳۴ اسیر شهید فلسطینی ۷۳ نفر تحت شکنجه، ۷۵ نفر در نتیجه بی‌توجهی و سیاست اهمال پزشکی، ۷۹ نفر در نتیجه قتل عامدانه و ۷ نفر هم به ضرب گلوله جنگی به شهادت رسیدند.

این گزارش می‌افزاید که رژیم صهیونیستی هنوز اجساد ۱۱ نفر از اسرای شهید فلسطینی را توقیف کرده که اسامی آنان به این شرح است: انیس دوله که سال ۱۹۸۰ در زندان عسقلان به شهادت رسید، عزیز عویسات که سال ۲۰۱۸ به شهادت رسید، فارس بارود، نصار طقاطقه و بسام السایح که هر سه سال ۲۰۱۹ شهید شدند، سعدی الغرابلی و کمال ابو وعر که هر دو سال ۲۰۲۰ به شهادت رسیدند، اسیر سامی العمور که سال ۲۰۲۱ و اسیر داود الزبیدی که در سال ۲۰۲۲ به شهادت رسید. محمد ماهر ترکمان نیز در همین سال در یکی از بیمارستانن‌های اسرائیلی به شهادت رسید و آخرین اسیر شهید فلسطینی نیز ناصر ابوحمید بود که ۲۰ ماه گذشته به شهادت رسید.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا