مقام یمنی: سازمان ملل از انجام تعهدات خود شانه خالی می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالوهاب الدره» وزیر حمل و نقل یمن اعلام کرد: سازمان ملل متحد مارس ۲۰۲۲ متعهد شد که نفتکش صافر را تخلیه و آن را با نفتکشی دیگر جایگزین کند، اما به تعهد خود در این زمینه عمل نکرد.

این مقام یمنی عنوان کرد: سازمان ملل متحد برغم جمع آوری هزینه ۸۵ میلیون دلاری تخلیه و جایگزینی صافر، از انجام تعهد خود سرباز می زند.

وی ادامه داد: ما از سخنان معاون سخنگوی سازمان ملل درباره احتیاج این سازمان به ۲۰ میلیون دلار دیگر برای تخلیه نفتکش صافر تعجب می کنیم.

وزیر حمل و نقل یمن گفت: در صورتی که این نفتکش منفجر شود و یا نفت آن به دریا نشت کند، سازمان ملل مسئول این فاجعه زیست محیطی خواهد بود.

نفتکش صافر حدود پنج سال است که در نزدیکی بندر راس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

پیش از این بارها مسوولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود، هشدار داده اند.

این در حالی است که حسین العزی معاون وزیر خارجه یمن نیز گفت: دبیر کل سازمان ملل و فرستاده ویژه او به یمن متهمان اصلی محاصره ملت یمن هستند.

وی افزود: اندکی قبل بازرسان سازمان ملل بدون هیچگونه توجیهی از ترخیص یکی از کشتی های یمنی امتناع کردند ما خواهان توقف مانع تراشی های این سازمان یا لغو مأموریت بازرسان آن هستیم.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا