مواضع ضد آمریکایی «سخنگوی اردوغان» خبر ساز شد! – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز گذشته قبل از برقراری تماس تلفنی بین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) انتقاد کرد.

به نوشته آژانس خبری آناتولی، «ابراهیم کالین» سخنگو و مشاور اردوغان گفت که دو موضوع اصلی وجود دارد که به روابط ترکیه و آمریکا خدشه وارد می‌کند: «حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد / ‏ SDF) و همچنین حمایت از فتح الله گولن.»

وی ادامه داد: «ما از این دو موضوع کوتاه نخواهیم آمد» و «به مبارزه با این دو سازمان در سراسر جهان ادامه خواهیم داد».

کالین همچنین تاکید کرد که ترکیه در تلاش است تا روابط خوب و مثبت خود را با ایالات متحده حفظ کند، اما ایالات متحده باید به اشتباه تاکتیکی و استراتژیک خود در حمایت از شبه‌نظامیان «قسد» پی ببرد.

مشاور اردوغان در ادامه اظهارات خود، تهدید به ادامه عملیات نظامی علیه قسد کرد و گفت: تاکنون سه عملیات نظامی را در سوریه با جود اعتراض آمریکا، اروپا و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش انجام داده‌اند.

ابراهیم کالین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ترکیه یک سال و نیم است که تحت فشار آمریکا و متحدان غربی‌اش در برابر مواضع اصولی خود نسبت به روسیه است و اعلام کرد که هرگز زیر بار فشار یک‌جانبه غرب در تحریم روسیه نخواهد رفت و از آن حمایت نخواهد کرد.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا