موسوی‌لارگانی: چرا مجلس را سلیقه‌ای اداره می‌کنید؟


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار پایبندی هیات رئیسه به آیین نامه داخلی مجلس شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز  سه شنبه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تذکر بنده خطاب به هیات رئیسه مجلس است، به نظر می رسد که امروز مجلس سلیقه ای اداره می شود. بنده چندین سوال از وزرا دارم که مدت‌هاست در دستور کار صحن قرار نگرفته است. بنده سوالی از وزیر ورزش داشتم که قرار بود که در دستور کار قرار گیرد اما هنوز در دستور نیامده است همچنین سه سوال از وزیر صمت دارم که بیش از ۸ ماه از اعلام وصول آن می گذرد.

وی در ادامه اظهار کرد: به نظر می رسد که باید به کمیسیون آیین نامه بگوییم تا آیین نامه را به نحوی اصلاح کند که بخش آن باب میل هیات رئیسه و بخشی از آن باب میل رئیس مجلس باشد. امروز آیین نامه مجلس شورای اسلامی زیر پا گذاشته می شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در حالی که علی نیکزاد،‌ در غیاب قالیباف اداره جلسه مجلس را برعهده داشت، تصریح کرد: بعضا در دستورها شاهدیم زمانی که موافق و مخالف صحبت می کند رئیس مجلس شورای اسلامی بدون کسب اجازه وارد بحث شده و نظر خود را مطرح می کند. اگر رئیس قبلی مجلس به بحث ها هم ورود می کرد از موافقین و مخالفین کسب اجازه می کرد نمی شود هیات رئیسه هرجوری که می خواهد مجلس را هدایت کند.

موسوی لارگانی در ادامه تاکید کرد: قرار بود سه شنبه ها روز نظارتی باشد چرا سوالات نمایندگان در دستور کار قرار نمی گیرد؟ ما این همه قانون داریم که اجرایی نمی شود پس چرا تاکید داریم قانون بر روی قانون تصویب کنیم.

علی نیکزاد که اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی بیان کرد: روزهای سه شنبه، قبلا دو سوال نمایندگان در دستور کار قرار می گرفت اما سپس تعدادی از نمایندگان اعتراض کردند که به خوبی سوال جا نمی افتد و قرار شد یکی یکی سوالات در نوبت قرار گیرد. رئیس مجلس شورای اسلامی همواره سعی می کند بی طرف باشد اما برخی جاها لازم است جهت تبیین موضوع توضیحاتی را ارائه کند.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا