میرتاج‌الدینی: استیضاح وزرا سرعت قطار دولت را کُند می‌کند



یک عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: استیضاح هزینه سنگینی برای دولت به همراه دارد و سرعت حرکت قطار دولت را کند می‌کند؛ معتقد هستم در مقوله استیضاح باید به دنبال حل مشکل بود و اگر با مسئله‌ای حل نشدنی مواجه شدیم سپس به سمت استیضاح برویم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقوله استیضاح وزرا باید به دنبال حل مسئله و مشکل باشند؛ استیضاح موضوع بسیار مهمی است و باید به عنوان آخرین مرحله درمان مدنظر قرار گیرد و اگر مسیرهای دیگری برای حل مسئله به جای استیضاح وجود دارد باید به آن توجه داشت و از همان ابتدای کار سراغ استیضاح نرویم.

وی ادامه داد:‌ باید روند طبیعی را پیش ببریم؛ همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع اشاره کردند و فرمودند یک وزیر از مجلس رای اعتماد گرفته و سه چهار ماه بعد همان وزیر استیضاح می‌شود، سه ماه استیضاح برای چیست؟

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری به درستی بیان فرمودند و چندی پیش نیز به این موضوع در نطق خود اشاره کردم، وزیری که دو سه ماه قبل استیضاح شده است استیضاح مجدد او کار اشتباهی است؛ این پدیده جدیدی است که در ۱۱ دوره مجلس با آن روبرو نبوده‌ایم. بنده در نطق خود به این موضوع و سوابق استیضاح‌های دوره‌های قبل اشاره کردم که حتی در مجلس هفتم که مجلس اصولگرا و دولت اصلاحات بود هم آقای باهنر گفتند ما بیش از یک استیضاح نخواهیم داشت حتی اگر دولت همسو نباشد حال آنکه دولت و مجلس فعلی همسو هستند.

میرتاج‌الدینی اضافه کرد: استیضاح هزینه سنگینی برای دولت به همراه دارد و سرعت حرکت قطار دولت را کند می‌کند؛ معتقد هستم در مقوله استیضاح باید به دنبال حل مشکل بود و اگر با مسئله‌ای حل نشدنی مواجه شدیم سپس به سمت استیضاح برویم.

وی با طرح این سوال که آیا با برکناری وزیر صمت مشکل خودرو حل شد؟ افزود: تمام مشکل خودرو در وزارت صمت جمع نشده و این وزارتخانه ۲۹ ماموریت دارد که یک مورد آن صنعت خودرو است. در بخش‌های دیگر شاخص‌ها نشان می‌داد که موفق بودند. همچنین در وزارت صمت، ‌تولید در حال افزایش و واردات نیز در حال پیش‌برد بود اما موانع دیگری وجود داشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه حل مشکل صنعت خودرو در ۳ مورد نهفته است، گفت: ابتدا اینکه باید دروازه واردات خودرو را باز کنند حتی اگر قرار است یک یا دو سال این اتفاق رخ دهد و در نهایت باید آزادسازی واردات خودرو تحقق پذیرد، میزان تولید داخلی افزایش پیدا کرده و  موضوع فاصله قیمت خودرو در کارخانه با بازار حذف شود تا در این صورت قیمت خودرو به وضعیت طبیعی خود باز ‌گردد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا