میزبانی بازی‌های آسیایی و فرصتی برای دیده شدن هندبال



ایسنا/اصفهان حدود ۲ دهه دیگر، بزرگ‌ترین رویداد هندبالی آسیا در اصفهان برگزار خواهد شد که سپاهانِ میزبان به‌عنوان قهرمان لیگ باشگاه‌های ایران در آن حاضر خواهد بود.

رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال آسیا به‌عنوان بزرگترین رویداد هندبالی آسیایی پس از مدتی طولانی باز هم به ایران آمده و با تصمیم فدراسیون و اعلام آمادگی باشگاه سپاهان، به اصفهان سپرده شد.

در این رقابت‌ها که سپاهان و شهید شاملی به ترتیب به‌عنوان قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر ایران حضور دارند، وسلین وویوویچ، سرمربی تیم‌ملی، هدایت نیمکت سپاهان را همراه با مربی‌گری مجید رحیمی‌زاده بر عهده دارد و نماینده اصفهان به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت میزبانی در این رقابت بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، سپاهانی‌ها که به تازگی شانزدهمین جام قهرمانی لیگ‌برتر را بالای سر برده‌اند، پس از فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری و آماده‌سازی سالن ۶ هزار نفری ۲۵ آبان ورزشگاه نقش‌جهان با کف‌پوش‌های استاندارد و زیباسازی‌های مورد نیاز، اکنون تمرینات آسیایی خود را پیگیری می‌کنند.

افشین صادقی، یکی از ملی‌پوش‌های بغل چپ سپاهانی‌ها است که پس از دوره‌ای دوری از جمع طلایی‌ها و لژیونری در کویت برای امسال باز هم به هندبالیست‌های سپاهان اضافه شده است.

ایسنا در فاصله ۳ روز مانده تا شروع رقابت‌ها با این بازیکن تاثیرگذار سپاهان گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید: 

 از کویت به اصفهان! چه شد؟

سال ۹۴ آخرین سالی بود که در سپاهان اصفهان بازی کردم. پس از آن به تیم‌های مختلفی رفتم و در کشور کویت لژیونر شدم. سپاهان تیمی ریشه‌داری است و یکی از دلایلم برای انتخاب این تیم به سبب شناخت نسبی‌ام از باشگاه، کادر و بازیکنان بود. سپاهان سال‌ها قهرمان بوده و برای حضور در ایران این تیم را انتخاب کردم، زیرا بازیکنان با تجربه ملی‌پوش و کادر فنی خوبی دارد.

من حدود ۱۰ سالی است که به تیم ملی بزرگسالان راه یافته‌ام. پیش از آن در رده‌های دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان به ترتیب به عناوین نایب قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا را در رده دانش‌آموزی و پنجمی و ششمی را در رده نوجوانان و جوانان کسب کرده‌ام.

بازی‌های آسیایی هندبال که به میزبانی سپاهان است را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال آسیا سطح بالاتری نسبت به مسابقات ملی آسیایی دارد، زیرا هر باشگاهی می‌تواند بازیکن خارجی و حرفه‌ای استفاده کند. اما در تیم ملی بازیکنان باید تبعه کشور باشند. این رقابت‌ها تورنمنت بسیار مهم و خوبی برای ما است که مطمئنا نتیجه بسیار خوبی کسب خواهیم کرد. گام اول را با تیم الریان قطر برمی‌داریم تا بتوانیم جز ۴ تیم برتر آسیا باشیم.

حضور ویوویچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی در نیمکت سپاهان چقدر موثر بوده است؟

من بازیکن هستم و مربی هر کسی که می‌خواهد باشد، وظیفه من بازی کردن است. وویوویچ با توجه به اینکه حدود ۱۰ بازیکن سپاهان ملی‌پوش هستند، شناخت خوبی از ما داشت، از ما خواست که صبورانه بازی کرده و نحوه بازی را تغییر داد. ما نیز صحبت‌های او را در دستورکار قرار داده و به قهرمانی رسیدیم. البته باز هم می‌گویم چه مربی ایرانی باشد چه خارجی، وظیفه من بازی کردن است.

میزبانی اصفهان در یکی مهم‌ترین تورنمنت‌های هندبالی چه تأثیری در هندبال استان خواهد داشت؟

باید از این دست میزبانی‌ها زیاد داشته باشیم و قطعا تاثیری زیادی در دیده شدن رشته هندبال دارد. ما باید کسب سهمیه جهانی کنیم، زیرا به این طریق هندبال ایران در دنیا دیده خواهد شد. همان‌طور حضور در مسابقات ملی لهستان به احیا و دیده شدن هندبال کمک کرد. خدا را شکر امسال با درایت مدیران و مسئولان توانستیم میزبان باشیم که به عقیده من سکوی پرتابی برای شتاب دادن به هندبال ایران است. این فرصتی برای شناخته شدن این رشته است و نیاز داریم با توجه به پتانسیل‌های موجود باز هم میزبان شویم.

کیفیت و سطح لیگ امسال چطور بود؟

در فصل هندبالی امسال به دلیل اردوهای ملی، مسابقات کشورهای اسلامی و جام جهانی تعطیلات زیادی در لیگ ایجاد شد و بازیکنان اکثرا از لحاظ آمادگی بدنی دچار مشکل و چالش شدند. در مسابقات فشار شدید روحی و جسمی داشتیم، پس از آن به اردوهای باشگاهی آمدیم و ادامه تمرینات بدنسازی و هندبالی، اما باز هم به اردو ملی برگشتیم و همین موضوع بدن بازیکنان را دچار چالش کرد. به هر حال مسابقات لیگ سطح بسیار خوبی داشت و پتانسیل داریم که سطح لیگ را بهتر کرده و تعداد تیم‌ها را افزایش دهیم تا تمام تیم‌ها بتوانند میزبانی داشته باشند.

یدارهای فینال برابر شاملی چطور گذشت؟

برای بازی برابر شاملی خیلی تمرین کرده بودیم. با حضور وویوویچ، سرمربی تیم ملی در نیمکت تیم و کادر فنی بسیار خوبی که داریم تمرینات فنی و تاکتیکی پرفشاری را پشت سر گذاشتیم. همه تیم همدل شدیم تا این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته و عنوان قهرمانی را دوباره تکرار کنیم. تک تک بازیکنان برای رسیدن به قهرمانی از دل و جان مایه می‌گذارند و هم‌پیمان شدیم که خوشبختانه به نتیجه دلخواه خود رسیدیم.

همکاری با سپاهان و یک تیم اصفهانی چطور بوده است؟

خدا را شکر از شرایط راضی هستم و باشگاه نیز حمایت‌های خود را به خوبی انجام می‌دهد. امیدوارم این حمایت‌ها بیش از پیش ادامه داشته باشد و ما نیز پاسخ این حمایت‌ها را با نتایج‌مان خواهیم داد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا