«ناتو» هم مثل «شب‌های مافیا» جا می‌افتد/ خط‌قرمزها را رد کنیم


مجید افشاری، مجری، کمدین و بازیگر سینما و تلویزیون که در رئالیتی‌شوی «ناتو» حضور دارد، معتقد است: «ناتو» هم مثل خیلی رئالیتی‌شوهایی که ابتدا چندان دیده نشدند اگر ادامه پیدا کند قطعا جذاب خواهد شد و مردم دوستش خواهند داشت.
این کمدین در عین حال تاکید کرد که اگر روند ساخت و پخش رئالیتی‌شوهای تلویزیونی با شجاعت و کنار زدن خط قرمزها همراه باشد، حال بد مردم خوب می‌شود.

مجری برنامه تلویزیونی «شما و آی فیلم» در گفت وگو با ایسنا دلیل اقبال نسل جوان به بازی‌های گروهی در سال‌های اخیر را اینگونه ارزیابی کرد: برنامه‌های ترکیبی در همه جای دنیا ساخته می‌شوند که از برخی استقبال می‌شود و از برخی دیگر خیر. چه در تلویزیون و چه در شبکه نمایش خانگی، برنامه ترکیبی کم ساخته نشده است که همه آنها مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و فقط برخی از آنها موفق می‌شوند. به اعتقاد من این موضوع به ماهیت برنامه، تیم سازنده و عناصر جذابی که در آن به کار می‌برند، برمی‌گردد. از آنجا که در کشور ما جوانان چندان تفریحی ندارند و این تفریحات به سینما، سریال‌ها و معدود شهربازی‌های سرپوشیده محدود می‌شود، این امر بیشتر شدن تمرکز بر برنامه‌های سرگرم‌کننده پلتفرم‌ها و تلویزیون را در پی دارد. در نتیجه اگر برنامه هم خوب باشد، با استقبال جوانان مواجه خواهد شد.

افشاری سپس عامل ورود پلتفرم‌ها به حوزه برنامه‌های ترکیبی و رقابت آن‌ها را جذابیت برنامه‌های ترکیبی تلویزیونی همانند «مسابقه بزرگ» در شبکه پنج سیما در دهه‌های گذشته دانست.

او در همین زمینه گفت: هرچه جلوتر آمده‌ایم، سبک این برنامه‌ها تغییر کرد و مثل «خندوانه»، «دورهمی» و برنامه‌های مشابه شد یا مسابقاتی که تلویزیون برگزار می‌کنند و مردم از آن‌ها استقبال می‌کنند. در پلتفرم‌ها اتفاقی که می‌افتد این است که دست سازندگان نسبت به تلویزیون بازتر است و همین هم باعث می‌شود اقبال نسبت به این برنامه‌ها بیشتر شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که سازندگان این برنامه‌ها از خیلی از سلبریتی‌ها استفاده می‌کنند و این موضوع باعث جذب نسل جوان می‌شود. بعد از ساخت چند برنامه ترکیبی موفق، پلتفرم‌ها مشاهده کردند که اگر برنامه خوب باشد می‌توانند همراهی قشری از مردم را داشته باشند از این‌رو به سراغ آن رفتند.

این کمدین همچنین درباره تاثیر حضور کمدین‌های شناخته‌شده در برنامه‌های ترکیبی به عنوان شرکت‌کننده چنین اظهار کرد: وجهه اصلی کار یک کمدین، سرگرم کردن است. گاهی مثل «خندوانه» به خنده و بامزگی نیاز دارد که این سرگرم‌ کردن از طریق استندآپ اتفاق می‌افتد. در برخی برنامه‌های دیگر لازم است جدی استدلال کنی یا چالش‌های مختلف را انجام بدهی که این هم وجهه دیگری از سرگرم کردن مخاطب است. همه این مسائل در همان راستاست. اگر توجه کرده باشید وقتی کمدین‌های باسابقه‌تری مثل یوسف تیموری و مهران غفوریان به این برنامه‌ها آمدند، برنامه‌ها بازخوردهای بهتری گرفته‌اند که هم مخاطب بیشتر دوست داشته و هم در فضای مجازی بیشتر وایرال شده و به جذابیت آن برنامه افزوده است. به نظرم حضور کمدین‌ها باعث جذاب‌تر شدن این برنامه‌ها شده است.

او سپس تصریح کرد: امیدوارم این روند ساخت برنامه‌های سرگرم‌کننده با شجاعت بیشتر و رد کردن بیشتر خط قرمزها به ویژه در شبکه نمایش خانگی ادامه داشته باشد تا ان‌شاءالله مردم سرگرم شوند و با تماشای این برنامه‌ها از دغدغه‌ها دور شوند و کمی حال بهتری داشته باشند.

افشاری درباره روند شکل‌گیری همکاری‌اش با «ناتو» هم توضیح داد: مهدی صفی‌یاری، تهیه‌کننده و کارگردان «ناتو» یک قسمت صفر با حضور چند تن از بازیگران کشورمان تهیه کرده بودند که شاکله اصلی برنامه را تشکیل می‌داد. آن قسمت را دیدیم و راجع به بازی گپ زدیم. دیدم بازی هیجان‌انگیزی است و پیشنهاد همکاری را قبول کردم که نتیجه‌اش حضور من در چند قسمت از برنامه «ناتو» است.

افشاری درباره تشابه و تفاوت «ناتو» با برنامه‌های مشابه همانند «جوکر» و «مافیا» هم اظهار کرد: به نظرم «ناتو» چیزی مابین «جوکر» و «شب‌های مافیا»ست؛ یعنی نه «جوکر» است و نه «شب‌های مافیا». بخشی از برنامه شامل سوال‌های طنز و گفت‌وگو میان مهمانان است که خنده‌دار و بامزه است. علاوه بر آن نیاز به استدلال آوردن هم وجود دارد و چالش‌هایی در آن اتفاق می‌افتد که مربوط به پیدا کردن ناتو می‌شود. «ناتو» از این جهت که چیزی بین دو برنامه نسبتا موفق بوده، برنامه جالبی است و به نظرم این رویه باید ادامه‌دار باشد؛ چون به عنوان مثال قسمت‌های نخست «شب‌های مافیا» هم بیننده چندانی نداشت و به تدریج برنامه جا افتاد و مخاطبان متوجه شدند که چنین برنامه‌ای وجود دارد و به مرور برای بینندگان جذاب شد.

وی تاکید کرد: «ناتو» هم این قابلیت را دارد که در صورت ادامه‌دار بودن به یکی از برنامه‌های شاخص پلتفرم‌ها تبدیل شود چون جذابیت‌های خاص خودش را دارد. هنرمندانی که در این برنامه حضور دارند در عین حال که باید بامزه باشند باید با جدیت هم بازی کنند که اتفاق خوب و جالبی است.

«ناتو» هم مثل «شب‌های مافیا» جا می‌افتد/ خط‌قرمزها را رد کنیم

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا